Shared Services Center: a look from organizational strategy

Authors

  • Ana Isabel Cadavid Londoño University of Antioquia
  • Maria Camila Serna Echenique University of Antioquia
  • Tatiana Vélez Fuentes University of Antioquia
  • Maribel Vélez Hernández University of Antioquia

Keywords:

strategic management, managerial accounting, Shared Service Center

Abstract

This paper aims to integrate strategic management and managerial accounting by linking concepts of strategic planning and Shared Service Center. The method of the bibliographic review was used, making a theoretical framework of the terms in question, seeking to obtain a broad knowledge of them and thus be able to elaborate the respective correlation. It was finally found that strategic planning is an essential tool for the correct implementation of a Shared Services Center in an organization, because it is based on the objectives that are held in an entity resulting from this planning, the need to establish or not a CSC and to monitor its proper functioning could be identified.

|Abstract
= 689 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 594 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

References

Albuerne Rizo, M., & Casas Borges, Y. (2015). La planeación financiera: herramienta de integración para incrementar la rentabilidad en la empresa HAVANA CLUB. Contaduría Universidad De Antioquia, (66), 131-160. Recuperado de https://revistas.udea.edu.co/index.php/cont/article/view/26130.

Atehortúa Castrillón, T., & Mejía Valencia, L. C. (2018). Tipos de decisiones con base en las herramientas de contabilidad de gestión en las empresas de confección. Contaduría Universidad De Antioquia, (72), 107-129. https://doi.org/10.17533/udea.rc.n72a06

Chiavenato, I. (2017). Fundamentos de la planeación estratégica. México.

Correa Mejía, D. A., & Hernández Serna, D. P. (2017). Informes de sostenibilidad y su impacto en la creación de valor financiero de las empresas. Contaduría Universidad De Antioquia, (70), 43-60. Recuperado de https://revistas.udea.edu.co/index.php/cont/article/view/331295

Kaplan, R. S., y Norton, D. (2005). Cuadro de mando integral. España.

López, Y., Venereo, N., Albuerne, M., & Casas, Y. (2016). Administración financiera del capital de trabajo en la empresa mixta Havana Club International S.A. Contaduría Universidad de Antioquia, 255-285. Recuperado de https://revistas.udea.edu.co/index.php/cont/article/view/327166

Moreno, A. E. (2010). Análisis de los componentes claves para la construcción de Centros de Servicios Compartidos.

Naranjo, A. (2006). Centro de servicios compartido. Dinero.

Schulman, D. S., Harmer, M. J., y Dunleavy, J. (1999). What is Shared Services all about?

Mesa Gómez, M. A., y Toro Jaramillo, D. (2015). Centro de servicios compartidos: factores de éxito o fracaso. Su implementación en grupos empresariales. Espacios.

Quintero Cardona, A. C., & Ramírez Galvis, A. (2016). Por caminos contra-hegemónicos hacia una contabilidad ecológica. Contaduría Universidad De Antioquia, (68), 287-312. Recuperado de https://revistas.udea.edu.co/index.php/cont/article/view/327167

Saavedra García, M. L., & Macarena Adame, M. E. (2017). La Gestión Financiera de las PYME en la Ciudad de México y su relación de la competitividad. Contaduría Universidad de Antioquia, (71), 149-173. Recuperado de https://revistas.udea.edu.co/index.php/cont/article/view/332828

Published

2020-07-23

How to Cite

Cadavid Londoño, A. I., Serna Echenique, M. C., Vélez Fuentes, T., & Vélez Hernández, M. (2020). Shared Services Center: a look from organizational strategy. Adversia, (24), 1–9. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/adversia/article/view/343143

Issue

Section

Contabilidad de Gestión