The impacto of enviromental marketing campaigns: the four sheres model
El modelo de las cuatro esferas
Keywords:
attitudes, enviromental behaviour, social communication, enviromental psychology, four spheres psychosocial intervention modelAbstract
This article shows the results of an exploratory study conducted in the town of Badalona (Barcelona,Spain) following the implementation of the waste disposal Law Law ( DOGC,Law 1/2009,July, 21st). This Law, recently passed by the catalan government, aims to promote citizens participation in organic waste separation disposal. Specifically, the general objective of this research is to analyze attitudes and behavior in the separation and disposal of organic waste in order to establish guiedelines and suggestions for improvement in designing enviromental marketing campaigns, and their assessment.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Folios, revista de la Facultad de Comunicaciones
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los documentos deberán ser inéditos y no podrán ser sometidos a
consideración simultánea de otras publicaciones. Los textos enviados tampoco pueden estar publicados en un sito web y de ser así el autor, una vez aprobada su publicación en FOLIOS, debe comprometerse a retirar el artículo del sitio web donde sólo quedará el título, el resumen, las palabras clave y el hipervínculo de la revista. Para el caso de las traducciones la revista le exigirá una carta al traductor donde conste que el autor original y la editorial, donde ha sido publicada previamente, le han cedido los derechos de publicación del artículo y cuya consecución es exclusiva responsabilidad del traductor.