La vida profana y su memoria. Una lectura de la obra Casa Viuda de Doris Salcedo
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n87a12Keywords:
Casa Viuda, Doris Salcedo, memory, plastic artAbstract
Ensayo sobre la obra artística: Casa viuda de Doris Salcedo, el abandono, el tiempo y lo que alguna vez fue
Downloads
References
Ajmátova, A. (1998). Réquiem y otros poemas. Trad. José Luis Reina Palazón. Mondadori.
Bachelard, G. (2000). La Poética del Espacio. Fondo de Cultura Económica.
Blavatsky, H. P. (1995). La doctrina secreta de los símbolos. Luis Cárcamo.
Cirlot, J. E. (2005). Diccionario de símbolos. Siruela.
Díaz, J. C. (2 de octubre de 2007). Los ochenta resistentes de Las Palmas. El Heraldo.
García Márquez, G. (1975). Cien años de soledad. Editorial Sudamericana.
Gutiérrez, N. (1996). Conversación con Doris Salcedo. Art nexus. 65(19). https://www.artnexus.com/es/magazines/article-magazine-artnexus/5e7a7fd4944962b6dc706bf5/19/doris-salcedo
Jaramillo, P. Arte de la tierra. Testimonio y violencia. Artenaturaleza.org.
El País. (5 mayo de 2010). La escultora colombiana Doris Salcedo, Premio Velázquez de Artes Plásticas 2010. El País. https://elpais.com/cultura/2010/05/05/actualidad/1273010404_850215.html
Merewther, C. (1992). Doris Salcedo. Catálogo de Arte América.
Pini, I. (2001). Fragmentos de memoria: los artistas latinoamericanos piensan el pasado. Ediciones Uniandes.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Lingüística y Literatura
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Creative Commons by-nc-sa
Those authors who have publications with this journal, accept the following terms:
1. The journal is the owner of the copyright of the articles, which will be simultaneously subject to the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. that allows third parties to share the work provided its author is indicated and its first publication in this journal.
2. The authors may adopt other agreements of non-exclusive license of distribution of the version of the published work (e.g., deposit it in an institutional telematic file or publish it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
3. Authors are allowed and recommended to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic files or on their website) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.