Indigenous knowledge and processes of appropriation

Authors

  • Natalia Alvarez Echavarría

Keywords:

Pedagogy of diversity, "ethnic" education, knowledge.

Abstract

Starting from friendship bonds and the academic discussions generated from the development of the inquest process, the author looks retrospectively and critically at her recent professional formation as anthropologist at the Universidad de Antioquia. Guided by the dialogues held with the indigenous participants in the collective group of the Universidad Nacional de Colombia, Bogotá Campus, the authors reflects on "pedagogy of diversity" and questions "ethnic" education offered by the Colombian state to indigenous communities in the country.

How to reference this article:

Álvarez Echavarría, Natalia, "Conocimientos indígenas y procesos de apropiación", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. xix, núm. 49, (septiembre - diciembre), 2007, pp. 119-128.

Received: july 2007

Accepted: august  2007

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Author Biography

Natalia Alvarez Echavarría

Antropóloga e investigadora asociada al Grupo de Investigación Diverser (en Pedagogía y Diversidad Cultural) de la Universidad de Antioquia

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Published

2009-04-20

How to Cite

Alvarez Echavarría, N. (2009). Indigenous knowledge and processes of appropriation. Revista Educación Y Pedagogía, (49), 119–128. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6639