A proposal for preschool education in Canadá, from an indigenous perspective
Keywords:
Indigenous learning, teaching of indigenous values, Indigenous Kindergarten (Canada)Abstract
This text presents the experience, in Canada, of the Indigenous Kindergarten, of the school district of Valley Comox (Island of Vancouver, Canada). The program offers boys and girls from the Komoks, Cree, Anishnawbe, Haida, Coast Salish, Metis and Mi'kmaq First Nations.
How to reference this article:
Leslie, Susan, "Propuesta de educación preescolar en Canadá, desde una perspectiva indígena", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. xix, núm. 49, (septiembre - diciembre), 2007, pp. 241-246.
Received: july 2007
Accepted: august 2007
|Abstract = 479 veces
|
PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 297 veces|
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2009-04-20
How to Cite
Leslie, S. (2009). A proposal for preschool education in Canadá, from an indigenous perspective. Revista Educación Y Pedagogía, (49), 241–246. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6647
Issue
Section
Artículos
License

Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional