The university currículo: theoretical and methodogical perspectives for the analysis and change
Keywords:
University curriculum, higher education in Argentina, curricular designAbstract
In this article we focalize the study around some debates that are presented in the current university agenda when the educational supply intends to be improved, society demands are to be answered. Also, an attempt to integrate the proposals made by the universities into an articulated higher education system. We adopt some categories of the studious of university curricula from different latitudes in order to offer new dimensions for the thinking of curricular changes. We also offer some answers to the problems detected in current designs.
How to reference this article:
Litwin, Edith, "El currículo universitario: perspectivas teóricas y metodológicas para el análisis y el cambio", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 46, (septiembre-diciembre), 2006, pp. 25-31.
Received: march 2006
Accepted: june 2006
Downloads
References
Barnett, Ronald, 1994, Los límites de la competencia. El conocimiento, la educación superior y la sociedad, Barcelona, Gedisa.
Clark, Burton, 1983, El sistema de educación superior. Una visión comparativa de la organización académica, México, Universidad Autónoma Metropolitana, Nueva Imagen.
____________ , 1998, “Crecimiento sustantivo y organización innovadora: nuevas categorías para la investigación en educación superior”, Revista Perfiles Educativos, México, Centro de Estudios sobre la Universidad, Universidad Autónoma de México (UNAM), vol. 20, núm. 81.
De Alba, Alicia, coord., 1993, El currículo universitario de cara al nuevo milenio, Guadalajara, México, CESU, Universidad Nacional Autónoma de México.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional