The university currículo: theoretical and methodogical perspectives for the analysis and change

Authors

  • Edith Litwin

Keywords:

University curriculum, higher education in Argentina, curricular design

Abstract

In this article we focalize the study around some debates that are presented in the current university agenda when the educational supply intends to be improved, society demands are to be answered. Also, an attempt to integrate the proposals made by the universities into an articulated higher education system. We adopt some categories of the studious of university curricula from different latitudes in order to offer new dimensions for the thinking of curricular changes. We also offer some answers to the problems detected in current designs.

How to reference this article:

Litwin, Edith, "El currículo universitario: perspectivas teóricas y metodológicas para el análisis y el cambio", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 46, (septiembre-diciembre), 2006, pp. 25-31.

Received: march 2006

Accepted: june 2006

|Abstract
= 1766 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 888 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Edith Litwin

Doctora en Ciencias de la Educación. Directora del Instituto de Investigación en Ciencias de la Educación de la
Facultad de Filosofía y Letras de la Universidad de Buenos Aires.

References

Barnett, Ronald, 1994, Los límites de la competencia. El conocimiento, la educación superior y la sociedad, Barcelona, Gedisa.

Clark, Burton, 1983, El sistema de educación superior. Una visión comparativa de la organización académica, México, Universidad Autónoma Metropolitana, Nueva Imagen.

____________ , 1998, “Crecimiento sustantivo y organización innovadora: nuevas categorías para la investigación en educación superior”, Revista Perfiles Educativos, México, Centro de Estudios sobre la Universidad, Universidad Autónoma de México (UNAM), vol. 20, núm. 81.

De Alba, Alicia, coord., 1993, El currículo universitario de cara al nuevo milenio, Guadalajara, México, CESU, Universidad Nacional Autónoma de México.

Published

2010-09-09

How to Cite

Litwin, E. (2010). The university currículo: theoretical and methodogical perspectives for the analysis and change. Revista Educación Y Pedagogía, 18(46), 25–31. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6883

Issue

Section

Artículos