Tutoring from the conceptions of students of geography and the sciences of the earth

Authors

  • José Armando Santiago Rivera

Keywords:

Tutoring, teaching of geography and sciences of the earth, teachirs forming

Abstract

In this text tutoring is presented as a complementary formative ctivity to guide the pedagogical processes in the formation of teachers.

How to reference this article:

Santiago Rivera, José Armando , "La tutoría desde las concepciones de los estudiantes de geografía y ciencias de la tierra", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 46, (septiembre-diciembre), 2006, pp. 135-142.

Received: may 2006

Accepted: june 2006

|Abstract
= 256 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 111 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

José Armando Santiago Rivera

Profesor de la Universidad de los Andes, Venezuela.

References

Chávez A., N., 1994 Introducción a la investigación científica, Maracaibo, Universidad del Zulia.

Hurtado I., I. y J. Toro G., 1997, Paradigmas y métodos de investigación en tiempos de cambio, Valencia (Venezuela), Episteme Consultores Asociados.

Román S., J. M. y E. PASTOR M., 1984, La tutoría. Pautas de acción e instrumentos útiles al profesor tutor, Barcelona, CEAC.

Sabino, C., 1992, Metodología de la investigación. Una introducción teórico-práctica, Caracas, Universidad Central de Venezuela.

Santiago R., J. A., 1997, "Una aproximación a la práctica del docente que enseña geografía", Geoenseñanza, San Cristóbal, Venezuela, vol. 2, pp. 7-37.

Woods, P., 1989, La escuela por dentro. La etnografía en la investigación educativa, 1.a reimp., Barcelona, Paidós.

Published

2010-09-10

How to Cite

Santiago Rivera, J. A. (2010). Tutoring from the conceptions of students of geography and the sciences of the earth. Revista Educación Y Pedagogía, 18(46), 135–142. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6941

Issue

Section

Artículos