Tutoring from the conceptions of students of geography and the sciences of the earth
Keywords:
Tutoring, teaching of geography and sciences of the earth, teachirs formingAbstract
In this text tutoring is presented as a complementary formative ctivity to guide the pedagogical processes in the formation of teachers.
How to reference this article:
Santiago Rivera, José Armando , "La tutoría desde las concepciones de los estudiantes de geografía y ciencias de la tierra", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 46, (septiembre-diciembre), 2006, pp. 135-142.
Received: may 2006
Accepted: june 2006
Downloads
References
Chávez A., N., 1994 Introducción a la investigación científica, Maracaibo, Universidad del Zulia.
Hurtado I., I. y J. Toro G., 1997, Paradigmas y métodos de investigación en tiempos de cambio, Valencia (Venezuela), Episteme Consultores Asociados.
Román S., J. M. y E. PASTOR M., 1984, La tutoría. Pautas de acción e instrumentos útiles al profesor tutor, Barcelona, CEAC.
Sabino, C., 1992, Metodología de la investigación. Una introducción teórico-práctica, Caracas, Universidad Central de Venezuela.
Santiago R., J. A., 1997, "Una aproximación a la práctica del docente que enseña geografía", Geoenseñanza, San Cristóbal, Venezuela, vol. 2, pp. 7-37.
Woods, P., 1989, La escuela por dentro. La etnografía en la investigación educativa, 1.a reimp., Barcelona, Paidós.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional