Teaching look. Who do we evaluate for?

Autores/as

  • Luis Felipe Chica Velásquez Universidad de Antioquia - Departamento de Bibliotecas

Palabras clave:

School evaluation, Educational policies

Resumen

The author presents a brief reflection about the difficulties in putting school evaluation into practice in the public sector in Colombia, where factors other than the academic and personal improvement of students take force.

|Resumen
= 72 veces | PDF (ENGLISH)
= 89 veces|

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Luis Felipe Chica Velásquez, Universidad de Antioquia - Departamento de Bibliotecas

Degree in Physical Education, University of Antioquia. Specialist in University Teaching and Master's Degree in Education student, University La Gran Colombia. Teacher at the public educational institution Juan XXIII (Medellín, Colombia).

Citas

Álvarez Méndez, J. (2001). Evaluar para conocer, examinar para excluir. Ediciones Morata.

Anijovich, R. (2019). Orientaciones para la formación docente y el trabajo en el aula: retroalimentación formativa. Chile: SUMMA.

Lara, G. (2014). Aprobar alumnos, medir aprendizajes. https://opinion.infobae.com/graciela-adriana-lara/2014/08/30/aprobar-alumnos-medir-aprendizajes/index.html

Ministerio de Educación Nacional (2010). Evaluación. https://shorturl.at/cqJTV

Santos Guerra, M. (2OO3). Una flecha en la diana. La evaluación como aprendizaje. Narcea Ediciones.

Descargas

Publicado

2023-10-31

Cómo citar

Chica Velásquez, L. F. (2023). Teaching look. Who do we evaluate for?. VIREF Revista De Educación Física, 12(2), 67–71. Recuperado a partir de https://revistas.udea.edu.co/index.php/viref/article/view/355330