Una educación que ingnoró nuestro sentir
Abstract
The research that gave rise to this article seeks to understand within the framework of nineteenth-century cultural policies the spirit that animated the construction of the first educational institutions in our country. We wonder what was the man's project that he entrusted to build education in the nascent Colombian State? From what conceptions of nation, identity, development, politics, culture, was education oriented in Colombia? The search for answers to these questions and the incidence of music and musical educational practices in culture will allow us to understand the social historical context in which the Santa Cecilia School of Music was framed, and the cultural impact that this project had on our environment.
|Abstract = 74 veces
|
PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 39 veces|
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-06-29
How to Cite
Posada, B. L. (2015). Una educación que ingnoró nuestro sentir. Artes La Revista, 5(10), 64–71. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/artesudea/article/view/23284
Issue
Section
Artículos de Investigación
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación. El trabajo permanecerá hasta [INDICAR DURACIÓN] desde su publicación bajo la licencia de atribución de Creative Commonsque permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.