Sobre la argumentación discursiva en la elaboración de propuestas plásticas
Abstract
The conception of art as an activity similar to scientific activity has been a constant from the 20th century to the present day; technique is presented as an act of poiesis, and the formal elegance of mechanical devices is elevated to the pinnacle of art. Art is not allowed to rival the technology of the engineer and invention is identified as the primary form of creation in the modern world. Now, if these have been some of the paradigms that have determined the artistic work of our time, we have that there are certain theoretical foundations inherent to art itself that define it as an intellectual activity differentiated from scientific-rationalist activity. brief historical tour through the different ideas and theoretical approaches that have been elaborated since aesthetics was founded as a science in 1750 by the German philosopher Alexander Baumgarten until today, in order to specify which are some of the said theoretical-conceptual foundations that serve based on artistic creation
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación. El trabajo permanecerá hasta [INDICAR DURACIÓN] desde su publicación bajo la licencia de atribución de Creative Commonsque permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.