On the Greatness of Being a Public Accounting Student
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.rc.18918Keywords:
Great student, university, society, accounting education, public accountingAbstract
University and education are cornerstones for today’s society. From the latter it is hoped that the educational institutions fulfill its needs and requirements, and they are to be the motors of development and progress –Is this really achieved? –The builders of the future are being educated at university –What kind of people is being educated? – The Public Accounting students are in that group, and they are, as the other students, depositaries of the expectations of society. This paper postulates as the main feature of most of Public Accounting students their greatness condition. What is a great student? Why is the Accounting student a great student? These questions seek to be resolved in the course of the text. Besides, a path that has already begun to be drawn from long ago is proposed from the sense of possibility in order to maintain a relationship with the accounting thinking and knowledge different from what is being done today.
Downloads
References
Bautista, J. (2010). ¿Estudiar por el cartón? El papel de estudiante universitario en una sociedad compleja. Manuscrito no publicado.
Castaño, R. (2006). Misión de la Universidad. Revista Universidad de Medellín, 82(41), pp. 11-16
Cruz, F. (1999). ¿Educación para el Desarrollo? Memorias 13 Congreso Nacional de Estudiantes de Contaduría Pública. (pp. 27-33) Medellín. Grupo de Estudiantes de Contaduría Universidad de Antioquia - GECUA.
Cruz, F. (2009). ¿En qué términos es posible hablar de la responsabilidad del intelectual en el mundo de hoy? Memorias XX Congreso nacional de estudiantes de contaduría pública. (pp. 21-28). Cali. ASECUVA/FENECOP.
Cuervo, F. (1994). Misión de la Universidad. Revista Debates, 6,4-5
Gonzalez C. M. (2008). El ejercicio de educar (se), un ejercicio de (in)humanidad. [Conferencia publicada en www.corpozuleta.org]
Gonzalez, C. M. (2009). Marx y el poder en las entrañas de la humanización. [Conferencia publicada en www.corpozuleta.org]
Musil, R. (1992). El hombre sin atributos. Vol. II (6ª. Ed.). Barcelona. Seix Barral
Nietzsche, F. (2000). Sobre el porvenir de nuestras escuelas. Barcelona. Fabula Tusquets Editores.
Onfray, M. (2004). La comunidad filosófica: manifiesto por una universidad popular. Barcelona. Gedisa Editorial.
Rojas, W. (2009). Congoja por una educación contable fútil. Irrupciones significativas para pensar la contabilidad. (pp. 193-207) Cali. Facultad de Ciencias de la Administración Universidad del Valle.
UNESCO (1998). Declaración Mundial sobre Educación Superior en el siglo XXI: visión y acción. En: Prospectiva, Año 001, No. 1. pp. 35-43
Zuleta, E. (1995). Educación y democracia. Bogotá. Fundación Estanislao Zuleta.
Zuleta, E. (1997). Existe el sentido de la posibilidad. Conversaciones con Estanislao Zuleta. (pp. 37-44) Cali. Fundación Estanislao Zuleta.
Zuleta, E. (2005). Lógica y crítica. (3ª. Ed.) Medellín. Hombre Nuevo Editores.
Zuleta, E. (2006). Comentarios a: así hablaba Zaratustra de Friedrich Nietzsche. Medellín. Hombre Nuevo Editores.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Author’s copyright of the articles is transferred to the University of Antioquia to have abstracts and full texts available in databases that disseminate each issue’s contents. However, the authors may disseminate their work published in the Journal through their personal pages and institutional repositories.