A reflection about friendship and its role in the accounting student’s integral education

Authors

  • Carolina Orozco García University of Valle

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.rc.331304

Keywords:

integral education, accounting, extracurricular spaces, friendship relationships

Abstract

This article displays a personal reflection from the author about how friendship relationships found or built during the different extracurricular spaces, favored within the accounting community, contribute to the accounting students integral education in the sense of forming, as a student sharing with the friend situations and common thoughts that, from their different ways to conceive world, favor dissertations, dialogues and debates. Sharing o confronting ideas, end spreading curiosities, challenges or questions in the student leading him to search, read, inform, etc. In this way, the student will acquire new knowledge allowing him to build and deconstruct an endless number of times the way of conceiving accountability and the world in general.

|Abstract
= 374 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 229 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carolina Orozco García, University of Valle

Student of University of Valle. Pseudonym: Coral.

References

Agamben, G. (2005). La amistad. Buenos Aires, Argentina: Adriana Hidalgo ed.

Arendt, H. (2005). La promesa de la política. España: Paidós.

Gómez, M. (2012). Pensando los fundamentos de la contabilidad como disciplina académica. Lúmina, 12, pp. 120-150.

Machado, M & Morales, G. (2012). Formación contable integral para la trascendencia del ser humano. Teuken Bidikay. 59, pp. 85-96.

Ospina, C. M. (2006). Tramas de la contabilidad Trazos para quienes empiezan su formación en Contaduría Pública. Contaduría Universidad de Antioquia, pp. 155-186.

Rojas, W. R. (2002). La educación contable en Colombia 1960 – 2000: al servicio de la afraternidad económica moderna. Cuadernos de Administración, 18 (28), pp. 15-48.

Rojas, W. R. (2008). Congoja por una educación contable fútil. En W. R. Rojas, Irrupciones significativas para pensar la contabilidad.

Rojas, W. R & Giraldo G. (2012). Humanidades y formación contable: una relación necesaria para otear una reorientación de la profesión contable. Cuadernos de Contabilidad, 16 (40), pp. 261-276. Disponible en Internet: http://revistas.javeriana.edu.co/index.php/cuacont/article/view/13100/10463. Consultado en 30.01.2017.

Quiceno, H. (2002). Educación y formación profesional. Cuadernos de Administración, 1(28), pp. 88-98.

Valerio, C. (2011). Conceptos básicos en el desarrollo de las habilidades de pensamiento (HP). Disponible en Internet: http://www.uv.mx/personal/cavalerio/files/2011/05/CONCEPTOS-BASICOS-DE-LA-HP.1.pdf. Consultado en 29.01.2017.

Published

2018-02-18

How to Cite

Orozco García, C. (2018). A reflection about friendship and its role in the accounting student’s integral education. Contaduría Universidad De Antioquia, (70), 237–246. https://doi.org/10.17533/udea.rc.331304

Issue

Section

Artículos