EL DEPORTE Y LA RECREACIÓN COMO ESTRATEGIAS DE EMPODERAMIENTO EN POBLACIÓN DESPLAZADA
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3092Keywords:
Appropriate / Elder people / adult people / young people / life club / recreative activities / physical education Practices / sport / health / settlement / displacement / participation.Abstract
Today it develops, from university and receiver beings of Pedagogic Practice (step to initial college professional formation), a lot of anonimous intervention. This test undertakes an intervention practice showing pedagogic, investigative and human vicissitudes that from Antioquia of University of Physical Education area two students of last semester are living, the most important, to find social ground to their academic interest: appropriate of Medellín city poor population.Downloads
References
1. Hurtado, Adriana, Instituto de Deportes y Recreación de Medellín / Universidad de Antioquia – Instituto Universitario de Educación Física. 2004.
2. Narayan, Deepa; Empoderamiento y reducción de la pobreza. México DF, Alfaomega, Grupo Editor S. A. 2002.
3. Pilonieta, Alfonso, “Dispositivos de empoderamiento para el desarrollo Psicosocial”, En: Univ. Psychol Pontificia Universidad Javeriana, Bogotá (Colombia) 1 (2): (julio-diciembre de 2002), pp. 39-48.
4. Defensoría Del Pueblo. Desplazamiento Forzado en Colombia. Bogotá D.C., Colombia, 2003.
5. Sistema Único de Registro. Red de Solidaridad Social, Informe Anual de Derechos Humanos en Medellín, Personería de Medellín, 23 de diciembre de 2005.
6. www.redcreacion.org/documentos/cmeta/eosorio.htlm.
7. www.es.wikimedia.org/wiki/deporte.
8. ww.ilustrados.com/publicaciones/ep11efkvifduduqvdr.php.