El fashion film, memoria de la moda y expresión posmoderna de la televisión digital

Authors

  • María Uribe Wolff
  • Stephanie Venditti

Keywords:

Fashion films, Cinema, Television, Cultural digitization

Abstract

This article aims to conceptualize the emergence of fashion films as short films that facilitate the distribution of content on social networks, which are ideal for addressing transmedia advertising and trying to understand the converging scenarios that are part of it in the context of cultural digitization.
The article reflects through different authors on the incursion of the fashion industry in digitization, its link with cinema, time, memory and platforms. Fashion films are studied as a bridge to venture into and revolutionize the expression and dynamics of movement understood within a contemporary social phenomenon.

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Author Biographies

María Uribe Wolff

Candidata a Magíster en la carrera de Comunicación Digital Interactiva de la Universidad Nacional de Rosario, Argentina. Traductora inglés-francés-español de la Universidad de Antioquia.

Stephanie Venditti

Candidata a Magíster en la carrera de Comunicación Digital Interactiva de la Universidad Nacional de Rosario. Licenciada en Periodismo. Redactora.

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Published

2023-11-07

How to Cite

Uribe Wolff, M., & Venditti, S. (2023). El fashion film, memoria de la moda y expresión posmoderna de la televisión digital. Folios, Revista De La Facultad De Comunicaciones Y Filología, (50), 100–109. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/folios/article/view/355434

Issue

Section

Artículos