Used television strategies to seduce target audience of chile’s newscast
Keywords:
television, television newscast, narrativity, audience, strategyAbstract
Nowadays, the evening television newscast occupies a privileged space as a daily social ritual in which television viewers set aside time to “inform themselves” about the events that provide them with what they need to function in society. These events are arranged and structured using a fundamentally narrative logic, which is employed in a unique way by each television channel. This method of arranging the stories is a strategy used by the television channel to seduce and retain its target audience.
Downloads
References
Charaudeau, Patrick. (1991) Contrats de communication et ritualisation des débats télévisés. En: Charaudeau, Patrick (Comps) La Télévision. Les Debats Culturels “Apostrophes”. Paris: Didier Érudiction.
Charaudeau, Patrick. (1997). Le discours d’information médiatique. La construction du miroir social. Paris: NATHAN.
Charaudeau, Patrick. (2005). Les médias et l’information. L’impossible transparence du discours. Bruselas: De Boeck Université.
Consejo Nacional de Televisión. (2003). Estudio Estadístico de televisión Abierta: 2000-2003. Santiago: CNTV.
Coulomb-Gully, Marlène. (2001). La démocratie mise en scène. Télévision et élections.Paris: CNRS.
Dubied, Annik & Lits, Marc. (1999). Le fait divers. Paris: Presses Universitaires de France.
Fastrez, Pierre & Meyer, Stéphanie. (1999). Télévision locale et proximité. Recherches en Communication. Un demi-siécle d’études en communication. (11).
Huynen, Caroline. (1997). La proximité dans l’esprit du temps. Recherches en Communication. Le récit mediatique. (7).
Jamet, Claude & Jannet, Anne-Marie. (1999). La mise en scène de l’information. Paris: L’Harmattan.
Lits, Marc. (1997). Le récit médiatique: un oxymore programmatique? Recherches en Communication. (7).
Livingstone, Sonia & Lunt, Peter. (1994). Se faire entendre dans l’espace public. Réseaux. (63).
Marion, Philippe. (1996). Le sport entre récits et médias. Le récit mediatique comme modèle d’interpretation. Tribunes de presse, Etudes sur la construction journalistique du sport.
Miege, Bernard (1993). Journal télévisé: dispositifs et stratégies . En: Lucien Sfez, (Comp.), Dictionnaire critique de la communication. Tome 2. Paris: Presses Universitaires de France.
Soulages, Jean-Claude. (1999). Les mises en scène visuelles de l’information . Étude comparée France, Espagne, Etas-Unis. Paris: NATHAN.
Sunkel, Guillermo & Geoffroy, Esteban. (2001). Concentración económica de los medios de comunicación. Santiago de Chile: LOM Ediciones.
Verón, Eliseo. (1998). La semiosis social. Barcelona: Gedisa.
Winocur, Rosalía. (2002). Ciudadanos mediáticos. La construcción de lo público en la radio. Madrid: Gedisa.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Folios, revista de la Facultad de Comunicaciones

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Los documentos deberán ser inéditos y no podrán ser sometidos a
consideración simultánea de otras publicaciones. Los textos enviados tampoco pueden estar publicados en un sito web y de ser así el autor, una vez aprobada su publicación en FOLIOS, debe comprometerse a retirar el artículo del sitio web donde sólo quedará el título, el resumen, las palabras clave y el hipervínculo de la revista. Para el caso de las traducciones la revista le exigirá una carta al traductor donde conste que el autor original y la editorial, donde ha sido publicada previamente, le han cedido los derechos de publicación del artículo y cuya consecución es exclusiva responsabilidad del traductor.