Universidad de Antioquia Nursing students in REAL - Latin America's Nursing Net

Authors

  • Claudia Patricia Arredondo González Universidad de Antioquia
  • Mary Isabel Acevedo Universidad de Antioquia
  • Berta Cecilia Arango Rivera Universidad de Antioquia
  • Sandra Milena Barrada Soto Universidad de Antioquia
  • Leidy Johana Crespo Londoño Universidad de Antioquia
  • Aychel González Marín Universidad de Antioquia
  • Jhon Henry Osorio Castaño Universidad de Antioquia
  • Juan Pablo Rendón Ramírez Universidad de Antioquia
  • Catalina Ruiz Arroyave Universidad de Antioquia
  • Angela Jhoana Zapata Velásquez Universidad de Antioquia

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.iee.3011

Abstract

This article presents the Universidad de Antioquia, 7th level nursing students proposal to take interactive part in ";;;;REAL";;;; (Latin America's Nursing Net) in order to enhance and update the available technology and to benefit from the work on-line for professional development.Working on-line provides real advantages to the students and the profession strenghning its practice and promoting personal fulfillment. In order to have a net there should be persons willing to chat with unknown and not present people that we simply can avoid pressing the computer's ";;;;off";;;;.In the 1998 1st Latin American Bibliotecology and Information Sciences Students Congress four levels for on-line work were identified: information exchange, coordination, cooperation and collaboration.Accordingly the proposed strategies for the interplay between students, teachers and infirmary professionals, belonging to different cultures within REAL, considerer three fundamental aspects for the planning and construction of the proposal: to iniciate, to support and to evaluate.At some times a given strategy may serve two of more goals, since the agreed strategies are: 1. to desing a REAL poster 2. to establish a REAL web site 3. to open a space for the students interplay within REAL 4. to publish ";;;;students in the net";;;; 5. to convene a REAL meeting and 6. to organiza a REAL academic meeting on infirmary.Key words: Information nets, Nursing, Latin America, Students Nursing, Universidad de Antioquia.
|Abstract
= 203 veces | PDF (ESPAÑOL)
= 56 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Claudia Patricia Arredondo González, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Mary Isabel Acevedo, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Berta Cecilia Arango Rivera, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Sandra Milena Barrada Soto, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Leidy Johana Crespo Londoño, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Aychel González Marín, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Jhon Henry Osorio Castaño, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Juan Pablo Rendón Ramírez, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Catalina Ruiz Arroyave, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Angela Jhoana Zapata Velásquez, Universidad de Antioquia

Estudiante de Enfermería, VII nivel. Facultad de Enfermería. Universidad de Antioquia

Published

2008-06-28

How to Cite

Arredondo González, C. P., Acevedo, M. I., Arango Rivera, B. C., Barrada Soto, S. M., Crespo Londoño, L. J., González Marín, A., Osorio Castaño, J. H., Rendón Ramírez, J. P., Ruiz Arroyave, C., & Zapata Velásquez, A. J. (2008). Universidad de Antioquia Nursing students in REAL - Latin America’s Nursing Net. Investigación Y Educación En Enfermería, 21(2). https://doi.org/10.17533/udea.iee.3011

Issue

Section

REFLECTION ARTICLES / ARTÍCULO DE REFLEXION / ARTIGO DE REFLEXÃO

Most read articles by the same author(s)