The need for children's anthropology

Authors

  • Martinus J. Langeveld

Keywords:

Childhood anthropology, pedagogical anthropology

Abstract

In this text, Langeveld underlines the horizons that open up for an anthropology of childhood in the pedagogical context. The author argues that children haven't yet been regarded as such and much less as in need for education. Childhood anthropology would come in to accomplish this given purpose, making itself different from psychology and giving an anthropological founding to pedagogy.

How to reference this article:

LANGEVELD, Martinus J., “La necesidad de una antropología del niño”, Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVII, núm. 42, (mayo-agosto), 2005, pp. 69-74.

Received: march 2005

Accepted: may 2005

|Abstract
= 473 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 153 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Martinus J. Langeveld

Este texto, originalmente escrito en 1956, fue tomado de la tercera edición mejorada del libro: LANGEVELD,Martinus J., 1968,Studien zur Anthropologie des Kindes, Tübingen, Max Niemeyer Verlag, y corresponde al primercapítulo que va de la página 1 a la 8. Este mismo texto está en la compilación: WULF, Christoph y ZIRFAS, Jörg, eds., 1994,Theorien und Konzepte der Pädagogische Anthrpologie, Donauwörth, Auer Verlag, pp. 28-36.

References

BERDJAIEW, Nicolas, 1943, Espirit et réalité, Paris, Aubier.

MOUCHOUX, Jean, 1945, Le sens chrêtien de l’homme, Paris, Aubier.

PLESSNER, Helmut, 1928, Die Stufen des Organischen und der Mensch, Berlin-Leipzig, Walter de Gruyter.

STERN, William, 1928, Psychologie der frühen Kindheit, 5.a ed., Leipzig, Verlag von Quelle & Meyer.

Published

2009-04-29

How to Cite

Langeveld, M. J. (2009). The need for children’s anthropology. Revista Educación Y Pedagogía, 17(42), 69–74. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6041