Tools for the teaching-learning of vectors in cinematics
Keywords:
Teaching of physics, teaching of vectors in cinematicAbstract
In this text the process of construction of two didactic instruments related to cinematic are described. Those instruments allow student awareness on the relative qualities of movement and the differences between the alternate notions and the ready-made concepts of position, velocity and acceleration.
How to reference this article:
MENDOZA PÉREZ, Aníbal; RIPOLL, Luis y RUZ, Libardo, “Instrumentos para la enseñanza-aprendizaje de los vectores en cinemática”, Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVII, núm. 43, (septiembre-diciembre), 2005, pp. 93-107.
Received: september 2005
Accepted: november 2005
Downloads
References
GUNSTONE, R., y WATTS, M., 1992, “Fuerza y movimiento”, en: DRIVER, R.; GUESNE, E. y TIBERGHIEN, A., Ideas científicas en la infancia y la adolescencia, 2.a ed., Madrid, Morata, pp. 137- 167.
HALLOUN, I. A. y HESTENES, D., 1985, “Common Sense Concepts about Motion”, American Journal Physics, vol. 53, núm. 11, pp. 1.056-1.065.
HESTENES, D.; WELLS, M. y SWACKHAMER, G., 1992, “Force Concept Inventory”, The Physics Teacher, núm. 30, pp. 141-158.
JONES, A. T., 1983, “Investigation of Students’ understanding of Speed, Velocity and Accelaeration”, Research in Science Education, núm. 13, pp. 95-104.
LABURRÚ, C. E. y Carvalho, A. M. P. de, 1992, “Investigación del desarrollo y aprendizaje de la noción de aceleración en adolescentes”, Enseñanza de las Ciencias, vol. 10, núm. 1, pp. 63-72.
TROWBRIDGE, D. E. y McDERMOTT, L. C., 1980, “Investigation of Student understanding of the Concept of Velocity in One Dimension”, American Journal Physics, vol. 48, núm. 12, pp. 1.020-1.028.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional