Social representation of evaluation among university students
Keywords:
Social representation, evaluation, university evaluationAbstract
This paper presents the results of a study to find out the social representation students belonging to the Department of Psychology at the University of Antioquia have regarding evaluation. It intends to help to understand the role this has on their formation process.
Cómo citar este artículo:
Navarro Carrascal, Óscar Eduardo, “Representación social de la evaluación en estudiantes universitarios”, Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XX, núm. 50, (enero-abril), 2008, pp. 141-153.
Received: october 2007
Accepted: february 2008
Downloads
References
Abric, J-C., 1994, Pratiques sociales et représentations, París, PUG.
Bonardi, Ch. y N. Roussiau, 1999, Les représentations sociales, París: Dunod.
Brown, S. y A. Glasner, eds., 2003, Evaluar en la universidad: problemas y nuevos enfoques, Madrid, Nancea.
Flament, C. y M. L. Rouquette, 2003, Anatomie des idées ordinaires. Comment étudier les représentations sociales, París, Armand Colin.
Jodelet, D., 1989, Les représentations sociales, París, PUF.
Salinas, Marta, 2006, “La evaluación educativa una práctica para reconfigurar”, en: Vicerrectoría de Docencia, Facultad de Educación, Diploma en fundamentación pedagógica y didáctica universitaria, Universidad de Antioquia, Medellín.
Vergès, P., 1992, “L’évocation de l’argent: une méthode pour la définition du noyau central d’une représentation”, Bulletin de psychologie, vol. XLV, núm. 405, pp. 203-209.
_, 1994, “Approche du noyau central: propriétés quantitatives et structurales”, en : C. Guimelli, ed., Structures et transformations des représentations sociales, Genève, Université de Lausanne et de Genève, pp. 233-253
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional