Results of a training plan aimed at sports assistants linked to a Sport Initiation and Formation Center

Authors

Keywords:

Sports management, human talent, sports auxiliary, nitiation and sports training school and out-of-school, sports trainer

Abstract

Abstract: Evaluate the results of a training plan aimed at sports assistants linked to a Sport
Initiation and Formation Center. Method: Study with a qualitative approach, implementing the action participation research method in a training plan. The techniques used were interview and survey. Results: It is highlighted the improvement in the practical performance of the auxiliary monitors in orientation components and practice approach according to the
characteristics of the assigned population group and its approval by official trainers of the sports initiation center. Emerging as a future line, the institutionalization of the permanent training plan for sports assistants who enter the center of initiation and sports training, which serves as a setting for research and context improvements.

|Abstract
= 263 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 183 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

References

Boixadós, M., Valiente, L., Mimbrero, J., Torregrosa, M., & Cruz, J. (1998). Papel de los agentes de socialización en deportistas en edad Escolar. Revista de Psicología del Deporte, 7, 297-310.

Chiavenato, I. (1999). Introducción a la teoría general de la administración. Bogotá, Colombia: McGraw-Hill Interamericana.

Díaz, L., Torruco, U., Martínez, M., & Varela, M. (2013). La entrevista, recurso flexible y dinámico. Investigación en Educación Médica, 2(7), 162-167.

Eizagirre, M., & Zabala, N. (1994). Investigación-acción participativa. En: Diccionario de Acción Humanitaria y Cooperación al Desarrollo. Disponible en: http://www.dicc.hegoa.ehu.es

Fraile, A., & de Diego, R. (2006). Motivaciones de los escolares europeos en la práctica del deporte escolar. Revista Internacional de Sociología, 64(44), 85-109.

Fraile, A., de Diego, R., & Boada, J. (2011). El perfil de los técnicos del deporte escolar en un contexto europeo. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 11, 278-297.

Genesi, M., & Romero, N., & Tinedo, Y. (2011). Comportamiento organizacional del talento humano en las instituciones educativas. Negotium, 6(18), 102-128.

Gil, M. Contreras, J., & Gómez, B. (2008). Habilidades motrices en la infancia y su desarrollo desde la educación física animada. Revista Iberoamericana de Educación, 47, 71-96.

González, E., Padierna, J., Córdoba, M., Escobar, J., & Gaviria, N. (2015). El deporte y la educación física escolar en Medellín. Revista Euroamericana de Ciencias del Deporte, 4(2), 55-70.

Kitzinger, J. (1995). Qualitative research: Introducing focus groups. BMJ, 311(7000), 299-302.

Mandado, A., & Díaz, P. (2004). Deporte y educación. Revista de Educación, 335, 35-44.

Mejía, A., Jaramillo, M., & Bravo, M. (2006). Formación del talento humano: factor estratégico para el desarrollo de la productividad y la competitividad sostenibles en las organizaciones. Revista Científica Guillermo de Ockham, 4, 63-102.

Reverter, J., Plaza, D., Jové, M., & Mayolas, M. (2012). Influencia de los técnicos en el deporte extraescolar. El caso de la ciudad de Torrevieja. Retos, Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 22, 76-80.

Soucie, D. (2002). Administración, organización y gestión deportiva. Barcelona, España: Inde Publicaciones.

Taylor, S., & Bogdan, R. (1984). Introducción a los métodos cualitativos de la investigación. España: Ediciones Paidós.

Published

2018-11-16

How to Cite

Acevedo Castro, G., & Padierna Cardona, J. C. (2018). Results of a training plan aimed at sports assistants linked to a Sport Initiation and Formation Center. VIREF Revista De Educación Física, 7(3), 10–23. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/viref/article/view/336422

Issue

Section

Informe de investigación