Results of a training plan aimed at sports assistants linked to a Sport Initiation and Formation Center
Keywords:
Sports management, human talent, sports auxiliary, nitiation and sports training school and out-of-school, sports trainerAbstract
Abstract: Evaluate the results of a training plan aimed at sports assistants linked to a Sport
Initiation and Formation Center. Method: Study with a qualitative approach, implementing the action participation research method in a training plan. The techniques used were interview and survey. Results: It is highlighted the improvement in the practical performance of the auxiliary monitors in orientation components and practice approach according to the
characteristics of the assigned population group and its approval by official trainers of the sports initiation center. Emerging as a future line, the institutionalization of the permanent training plan for sports assistants who enter the center of initiation and sports training, which serves as a setting for research and context improvements.
Downloads
References
Boixadós, M., Valiente, L., Mimbrero, J., Torregrosa, M., & Cruz, J. (1998). Papel de los agentes de socialización en deportistas en edad Escolar. Revista de Psicología del Deporte, 7, 297-310.
Chiavenato, I. (1999). Introducción a la teoría general de la administración. Bogotá, Colombia: McGraw-Hill Interamericana.
Díaz, L., Torruco, U., Martínez, M., & Varela, M. (2013). La entrevista, recurso flexible y dinámico. Investigación en Educación Médica, 2(7), 162-167.
Eizagirre, M., & Zabala, N. (1994). Investigación-acción participativa. En: Diccionario de Acción Humanitaria y Cooperación al Desarrollo. Disponible en: http://www.dicc.hegoa.ehu.es
Fraile, A., & de Diego, R. (2006). Motivaciones de los escolares europeos en la práctica del deporte escolar. Revista Internacional de Sociología, 64(44), 85-109.
Fraile, A., de Diego, R., & Boada, J. (2011). El perfil de los técnicos del deporte escolar en un contexto europeo. Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, 11, 278-297.
Genesi, M., & Romero, N., & Tinedo, Y. (2011). Comportamiento organizacional del talento humano en las instituciones educativas. Negotium, 6(18), 102-128.
Gil, M. Contreras, J., & Gómez, B. (2008). Habilidades motrices en la infancia y su desarrollo desde la educación física animada. Revista Iberoamericana de Educación, 47, 71-96.
González, E., Padierna, J., Córdoba, M., Escobar, J., & Gaviria, N. (2015). El deporte y la educación física escolar en Medellín. Revista Euroamericana de Ciencias del Deporte, 4(2), 55-70.
Kitzinger, J. (1995). Qualitative research: Introducing focus groups. BMJ, 311(7000), 299-302.
Mandado, A., & Díaz, P. (2004). Deporte y educación. Revista de Educación, 335, 35-44.
Mejía, A., Jaramillo, M., & Bravo, M. (2006). Formación del talento humano: factor estratégico para el desarrollo de la productividad y la competitividad sostenibles en las organizaciones. Revista Científica Guillermo de Ockham, 4, 63-102.
Reverter, J., Plaza, D., Jové, M., & Mayolas, M. (2012). Influencia de los técnicos en el deporte extraescolar. El caso de la ciudad de Torrevieja. Retos, Nuevas Tendencias en Educación Física, Deporte y Recreación, 22, 76-80.
Soucie, D. (2002). Administración, organización y gestión deportiva. Barcelona, España: Inde Publicaciones.
Taylor, S., & Bogdan, R. (1984). Introducción a los métodos cualitativos de la investigación. España: Ediciones Paidós.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cuál estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).
Licencia Creative Commons
VIREF Revista de Educación Física se encuentra bajo Licencia Creative Commons: Atribución No Comercial Compartir Igual
