Practice in physical education: case study

Authors

  • Enzo David González Universidad Nacional de La Plata

Keywords:

Physical education, Higher education, Practice, Technique, Theory

Abstract

This article develops one of the conclusions of my degree thesis in physical education. It is organized in two sections. On the one hand, a more descriptive part of the actions, choices and decisions that were made during the research process, the theoretical assumptions with which to maneuver along the way, the methodological aspects that have been taken into account in the construction of the object research and, finally, in the construction of key questions and objectives. The other section describes and analyzes the assumption that "practice is a technique" in teacher training within the framework of the case study, at the "Miguel Neme" Institute of Higher Education, in the city of Las Breñas, province of Chaco-Argentina.

|Abstract
= 200 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 427 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Enzo David González, Universidad Nacional de La Plata

Licenciado en Educación Física. Doctorando en Ciencias de la Educación, Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación, Universidad Nacional de La Plata. Grupo de estudios en el Centro Interdisciplinario Cuerpo, Educación y Sociedad. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación. Universidad Nacional de La Plata

References

Bourdieu, P. 1991. La lógica de la práctica. En El sentido práctico (pp.137-165). Madrid: Taurus Ediciones.

Cagigal, J. M. (1983). En torno a la educación por el movimiento. Stadium, 96, 33-44.

Castro, E. (2004). El vocabulario de Michel Foucault. Un recorrido alfabético por sus temas, conceptos y autores. Bernal: Prometeo-Universidad Nacional de Quilmes.

Castro, E. (2011). Diccionario Foucault. Temas, conceptos y autores. Buenos Aires: Siglo XXI Editores.

Crisorio, R. (2007). La teoría de la educación física ¿fundamento de saber o instrumento de poder? En W. Moreno & S. Pulido (eds.), Educación, cuerpo y ciudad: el cuerpo en la interacción e instituciones sociales (pp.129-143). Medellín: Funámbulos Editores.

Crisorio, R. (2015). La teoría de las prácticas. En R. Crisorio (coord.), Ideas para pensar la educación del cuerpo (pp.14-21). La Plata: EdULP. https://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/libros/pm.385/pm.385.pdf

Ferrater Mora, J. (1964). Diccionario de filosofía. Tomo I. A-K. Buenos Aires: Editorial Sudamericana.

Foucault, M. (1968). La función política del intelectual. Respuesta a una cuestión. En Saber y verdad (pp.47-74). Madrid: La Piqueta.

Foucault, M. (1979). Microfísica del poder. Madrid: La Piqueta.

González, E. (2016). La teoría, la práctica en la formación de profesores de Educación Física: significado y relación (Tesina de grado). Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación.

Marradi, A., Archenti, N., & Piovani, J. (2007). Metodología de las ciencias sociales. Buenos Aires: Emecé.

Published

2023-02-27

How to Cite

González, E. D. (2023). Practice in physical education: case study. VIREF Revista De Educación Física, 12(1), 88–97. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/viref/article/view/351024

Issue

Section

Artículo de revisión