Information policies in technological higher education in Mexico

Authors

  • Silvia Diana Velázquez Merlo Universidad Nacional Autónoma de México
  • Egbert Sánchez Vanderkast Universidad Nacional Autónoma de México

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.rib.6285

Keywords:

information policy, information policy tools, higher technological education, evaluation

Abstract

The aim of this research was to identify the tools/documents of information policy that were developed for higher technological education and to identify the degree to which they had been implemented in the information centers that make up the National System of Technological Education (SNET). It uses the assessment tool “Method for evaluating the libraries of institutions of higher education in the Central West region of ANUIES”, and the state of Morelos as a sample. We conclude that the policy documents find themselves at different stages of development, implementation, and evaluation. We recommend broadening their dissemination and application.

|Abstract
= 105 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 21 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Silvia Diana Velázquez Merlo, Universidad Nacional Autónoma de México

Master in Library Science and Information Studies. Associated Academic Technician Library of the Institute of Anthropological Research

Egbert Sánchez Vanderkast, Universidad Nacional Autónoma de México

Doctor in Librarianship and Information Studies. Researcher at the University Center for Librarian Research

References

MÉXICO. SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PÚBLICA. DIRECCIÓN GENERAL DE INSTITUTOS TECNOLÓGICOS. 2002. Documentos normativos para los centros de información del Sistema Nacional de Institutos Tecnológicos. México: DGIT.

ASOCIACIÓN NACIONAL DE UNIVERSIDADES E INSTITUCIONES DE EDUCACIÓN SUPERIOR. CONSEJO REGIONAL CENTRO-OCCIDENTE. GRUPO DE TRABAJO DE BIBLIOTECAS. 2000. Guía metodológica para evaluar las bibliotecas de las instituciones de educación superior de la región Centro-Occidente de ANUIES [en línea] México: ANUIES. 38 p. [citado febrero 24, 2009] Disponible en: http://bibliotecas.uag.mx/rebco/DOCUMENTOS/Gu%C3%ADa_Meto.pdf

[MÉXICO. CONGRESO. 1993. Ley general de educación [en línea] México : El Congreso [citado febrero 24, 2009] Disponible en: http://www.diputados.gob.mx/LeyesBiblio/pdf/137.pdf

MÉXICO. SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PÚBLICA. SUBSECRETARÍA DE EDUCACIÓN SUPERIOR. 2005. Manual de Inducción 2005. México: SES.

MÉXICO. SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PÚBLICA. 2009. Organigrama de la Subsecretaría de Educación Superior. [en línea]. [citado febrero 24, 2009]. Disponible en: http://ses4.sep.gob.mx/ wb/ses/organigrama.

Published

2010-07-26

How to Cite

Velázquez Merlo, S. D., & Sánchez Vanderkast, E. (2010). Information policies in technological higher education in Mexico. Revista Interamericana De Bibliotecología, 33(1), 141–168. https://doi.org/10.17533/udea.rib.6285

Issue

Section

Investigaciones