Information policies in technological higher education in Mexico
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.rib.6285Keywords:
information policy, information policy tools, higher technological education, evaluationAbstract
The aim of this research was to identify the tools/documents of information policy that were developed for higher technological education and to identify the degree to which they had been implemented in the information centers that make up the National System of Technological Education (SNET). It uses the assessment tool “Method for evaluating the libraries of institutions of higher education in the Central West region of ANUIES”, and the state of Morelos as a sample. We conclude that the policy documents find themselves at different stages of development, implementation, and evaluation. We recommend broadening their dissemination and application.
Downloads
References
MÉXICO. SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PÚBLICA. DIRECCIÓN GENERAL DE INSTITUTOS TECNOLÓGICOS. 2002. Documentos normativos para los centros de información del Sistema Nacional de Institutos Tecnológicos. México: DGIT.
ASOCIACIÓN NACIONAL DE UNIVERSIDADES E INSTITUCIONES DE EDUCACIÓN SUPERIOR. CONSEJO REGIONAL CENTRO-OCCIDENTE. GRUPO DE TRABAJO DE BIBLIOTECAS. 2000. Guía metodológica para evaluar las bibliotecas de las instituciones de educación superior de la región Centro-Occidente de ANUIES [en línea] México: ANUIES. 38 p. [citado febrero 24, 2009] Disponible en: http://bibliotecas.uag.mx/rebco/DOCUMENTOS/Gu%C3%ADa_Meto.pdf
[MÉXICO. CONGRESO. 1993. Ley general de educación [en línea] México : El Congreso [citado febrero 24, 2009] Disponible en: http://www.diputados.gob.mx/LeyesBiblio/pdf/137.pdf
MÉXICO. SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PÚBLICA. SUBSECRETARÍA DE EDUCACIÓN SUPERIOR. 2005. Manual de Inducción 2005. México: SES.
MÉXICO. SECRETARÍA DE EDUCACIÓN PÚBLICA. 2009. Organigrama de la Subsecretaría de Educación Superior. [en línea]. [citado febrero 24, 2009]. Disponible en: http://ses4.sep.gob.mx/ wb/ses/organigrama.