La discapacidad: una imagen del paradigma.
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.affs.5381Keywords:
discapacidad, educación especial, psicoanálisis, real, simbólico, imaginarioAbstract
La educación especial ha refinado por siglos una intervención dirigida a la funcionalidad del organismo que aloja al sujeto discapacitado. Esta tendencia nos señala un apuntalamiento a lo real, que ignora a lo simbólico y a lo imaginario como dimensiones constituyentes del sujeto
Downloads
References
Rafael Bautista y otros, Necesidades Educativas Especiales, Madrid: Aljibe, 1.995.
Ibid.
Ibid.
Grossmatl. Manual on terminology and classification in mental retardation. Washington. D.C.: AAMD, 1983.
Jacques Lacan, La Tercera, Manantial, pág. 73.
Hernando Bernal. Texto seminario RSI de la Maestría en Ciencias Sociales y Humanas: Psicoanálisis, Cultura y Vínculo social (Tercera sesión), Medellín: inédito, 2002.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Affectio Societatis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors authorize the Journal to publish their academic writings in the Journal’s webpage and in any other printed or electronic media propriety of the Journal, as well as in the databases the Journal is registered in. Affectio Societatis acknowledges that moral rights and decision criteria for the material’s subsequent publication in other media falls exclusively within the author’s authority, who for such cases is prompted to give explicit credit to Affectio Societatis..