El video: la emoción del signo o (per)versiones de la imagen
Abstract
The present article delves into the term video art; he tries to trace the springs that move him, the reasons that feed him, the self-confidence with which he rubs shoulders in art rooms with the most ironclad and legendary aesthetics. The screen is the center of a good part of contemporary aesthetic experiences and the pixelated image, put to (con) live with painting, film or television, (re) invents reality or the image itself. Ignore perfection, alter preset canons, and construct various settings, celebrations, and events that are difficult to classify. Anyway, we take a look at these hybrid aesthetics, so recycled, so chaotic, so polluted. The innovative audiovisual works built from the new power: that of the fragment, claim a place in the museum. No longer that of the traditional room, but that of digital information and communication technologies: the media and virtual museum.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación. El trabajo permanecerá hasta [INDICAR DURACIÓN] desde su publicación bajo la licencia de atribución de Creative Commonsque permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.