Antioqueño composer Roberto Pineda Duque. The last chapelmaster?
Abstract
Roberto Pineda Duque is one of the few Colombian composers of the second half of the 20th century who systematically applied twelve-tone and serial procedures in his work. Of provincial origin, his first contacts with music were acquired in chapels and churches, until he formed an aesthetic of a polyphonic order from the practice of counterpoint. When he settled in Bogotá in 1953, his musical creation multiplied in symphonic and chamber pieces, concerts, songs and numerous religious-themed scores for choir and organ. In a medium marked by classical tradition and elements of musical nationalism, Pineda Duque's work stands out for its formal invoice, closed and complex sound that was the object of incomprehension and marginalization
|Abstract = 106 veces
|
PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 125 veces|
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-08-18
How to Cite
Barreiro Ortiz, C. (2015). Antioqueño composer Roberto Pineda Duque. The last chapelmaster?. Artes La Revista, 7(14), 33–36. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/artesudea/article/view/23917
Issue
Section
Artículos de Investigación
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación. El trabajo permanecerá hasta [INDICAR DURACIÓN] desde su publicación bajo la licencia de atribución de Creative Commonsque permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.