State of the art on stories of school drawing. Contributions for a historical-pedagogical approach in Antioquia
Keywords:
Drawing, teaching, pedagogical anthropologs, historyAbstract
In this writing we present some of the studies that have approached the teaching of drawing in different institutions, times and countries, in order to analyze and take positions on the perspectives from which it has been approached. The review of previous research allows us certain distances and provides us with elements for a novel analysis of these teachings in the schools of Antioquia, Colombia, between 1892 and 1917, from other perspectives: the history of school values and historical-pedagogical anthropology, what would come to cross our gaze on the sources found for a later analysis.
|Abstract = 217 veces
|
PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 134 veces|
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-09-08
How to Cite
Silvana Andrea. (2015). State of the art on stories of school drawing. Contributions for a historical-pedagogical approach in Antioquia. Artes La Revista, 9(16), 144–154. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/artesudea/article/view/24277
Issue
Section
Estado del Arte
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación. El trabajo permanecerá hasta [INDICAR DURACIÓN] desde su publicación bajo la licencia de atribución de Creative Commonsque permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.