The music performer as scenic artist: intrinsic contingency between ontology and poetics of music
Keywords:
Music interpretation, Music hermeneutics, Music ontology.Abstract
The purpose of the article is to present the analysis by the author from her perspective as music performer, how from the ontological view, the staging of music is a performing art that returns to the primary concept of music, where music, theater and dance were an indiscernible entity. The theme of musical staging as a liberation of the spirit is analyzed too in the light of Greek mythology, Pythagoreanism and Heideggerian hermeneutics.
Downloads
References
Heidegger, M. (1953). Sein und Zeit. Tübingen, Alemania: Max Niemeyer Verlag.
Heidegger, M. (1971). El ser y el tiempo. México: Fondo de Cultura Económica.
Staab, G. (2010). Pythagoras und der frühe Pythagoreismus. En: S.-L. Sorgner y M. Schramm (Eds.), Musik in der antiken Philosophie: eine Einführung (pp.103-122). Würzburg, Alemania: Verlag Königshausen & Neumann GmbH.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación. El trabajo permanecerá hasta [INDICAR DURACIÓN] desde su publicación bajo la licencia de atribución de Creative Commonsque permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.