COMPETENCIA MOTRIZ Y CONOCIMIENTO: UN OBJETO DE ESTUDIO

Authors

  • Olga Inés Bedoya Tobón Docente Universitaria

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3390

Abstract

In the light of the deep relationship existing between performance and knowledge-foundations of a new form of educationwe go through several theories on the brain functioning. We then discuss the recent proposals of cognitive intervention from the point of view of the motor performance, and finally, we point out the reflections achieved after such investigation.
|Abstract
= 438 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 403 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Olga Inés Bedoya Tobón, Docente Universitaria

Estudiante de maestría en Procesos cognitivos y creatividad, especialista de Desarrollo de habilidades de pensamiento y juicio crítico. Profesora de cátedra en el Instituto de educación física de la Universidad de Antioquia, y miembro del grupo de investigación de "Consciencia somática" de la misma universidad.

References

1. Infancia y Aprendizaje. No. 72. Metacognición. Dossier documental, 1995.

2. Prieto S., María Dolores. La modificabilidad estructural cognitiva y el programa de enriquecimiento instrumental de R. Feuerstein. Bruño, Madrid, 1989.

3. Sánchez, Margarita de. Proyecto inteligencia. Ministerio de la inteligencia de Venezuela.

4. Nickerson, Perkins y Smith. Enseñar a pe usar. Paidós, Barcelona, 1990.

Published

2010-01-18

How to Cite

Bedoya Tobón, O. I. (2010). COMPETENCIA MOTRIZ Y CONOCIMIENTO: UN OBJETO DE ESTUDIO. Educación Física Y Deporte, 20(1), 53–58. https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3390

Issue

Section

Research articles