Disciplinary Lexicon Processing in Novice Kinesiology Students: Report of a Lexical Decision Task

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n84a03

Keywords:

lexical processing, lexical decision task, specialized lexicon, academic literacy

Abstract

The lexical quantity and quality hypothesis (Perfetti & Hart, 2002) postulates that, to the extent that the vocabulary expands and strengthens, there will be a facilitation in the retrieval and representation of words. The objective of this work is to investigate how the disciplinary lexicon is incorporated in novice students of Kinesiology. For that, a lexical decision task, consisting of a high-frequency vocabulary test and another of disciplinary words, was applied to 55 students. The results indicate that disciplinary words are difficult to recognize despite the results of the common words test.

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Author Biographies

Miguel Ángel Bargetto Fernández, University of the Americas

Profesor de educación media en castellano de la Universidad de las Américas, Chile. Actualmente, se desempeña como profesor titular en la Facultad de Educación de la Universidad de las Américas, Chile. Dicta clases en pre y posgrado. Sus líneas de investigación son alfabetización académica, psicolingüística y gramática. En la actualidad, coordina el Grupo de Investigación en Psicolingüística.

Karen Vanessa Córdova León, University of the Americas

Licenciada en kinesiología de la Universidad de las Américas. Magíster en Docencia para la Educación Superior de la Universidad Andrés Bello. Candidata a doctora en Biomedicina y Ciencias de la Salud de la Universidad Europea. Profesora de Estadística para Ciencias de la Salud en la Escuela de Kinesiología de la Universidad Santo Tomás. Asimismo, se desempeña como profesora y coordinadora académica en la Universidad de las Américas.

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Published

2023-08-31

How to Cite

Bargetto Fernández, M. Ángel, & Córdova León, K. V. (2023). Disciplinary Lexicon Processing in Novice Kinesiology Students: Report of a Lexical Decision Task. Lingüística Y Literatura, 44(84), 61–78. https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n84a03