Study on the symbols and visual arts manifestations of the indigenous community of Inga de Santiago, Putumayo

Authors

  • Edgar Jacanamijoy Chasoy
  • Lizbeth Bastidas Jacanamijoy

Keywords:

Inga community, indigenous educational community of Santiago (Putumayo), indigenous artistic manifestations, community life, knowledge and art, Inga art

Abstract

In this text, the authors account for a process of investigation, with the participation of teachers and students of the indigenous educational community of Santiago (Putumayo), regarding the interpretation by elders, leaders, and craftsmen, of the symbols of own visual arts manifestations (fabrics, basket-making and carving), looking at strengthening the process of formation -in research- of a group of students ingas at the Universidad de Antioquia and contribute with a greater articulation to the understanding of the problems of their communities and the generation of alternatives.

How to reference this article:

Jacanamijoy Chasoy, Edgar y Lizbeth Bastidas Jacanamijoy, "Estudio sobre los simbolismos en las manifestaciones artísticas visuales de la comunidad indígena Inga de Santiago, Putumayo", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XIX, núm. 49, (septiembre - diciembre), 2007, pp. 173-183.

Received: july 2007

Accepted: august 2007

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Author Biographies

Edgar Jacanamijoy Chasoy

Participante durante sus estudios de pregrado en el Semillero de Investigación de Estudiantes Indígenas de la Universidad de Antioquia. Licenciado en Artes Plásticas de esta misma institución. Ha sido coinvestigador en otros proyectos del Grupo de Investigación Diverser.

Lizbeth Bastidas Jacanamijoy

Antropóloga de la Universidad de Antioquia

References

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Published

2009-04-20

How to Cite

Jacanamijoy Chasoy, E., & Bastidas Jacanamijoy, L. (2009). Study on the symbols and visual arts manifestations of the indigenous community of Inga de Santiago, Putumayo. Revista Educación Y Pedagogía, (49), 173–183. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6642