The academic writing in University teachers formation

Authors

  • Luceli Patiño Garzón

Keywords:

University teachers writing, forming of university teachers

Abstract

This articles presents the partial results of a wider and more complex research project dedicated to enquire the processes of writing of university teachers. As this tries to unite an exercise of formation of teachers in a theoretical proposal, which results from the writing exercise, as a meter between pedagogical theory and practice, between the subject and the object of knowledge.

How to reference this article:

Patiño Garzón, Luceli, "La escritura académica en la formación del docente universitario", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 46, (septiembre-diciembre), 2006, pp. 125-133.

Received:  may 2006

Accepted:  august 2006

|Abstract
= 719 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 472 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Luceli Patiño Garzón

Docente de la Universidad de Ibagué, Coruniversitaria.

References

Carlino, P., 2001, "Hacerse cargo de la lectura y la escritura universitaria en las ciencias humanas y sociales", ponencia presentada en las Jornadas sobre lectura y escritura como prácticas académicas universitarias, Luján, Universidad de Luján, jun.

Dubois, M. E., 1990, "El factor olvidado en la formación de los maestros", Lectura y vida, Buenos Aires, año 11, núm. 4, pp. 32-35.

Jolibert, J., 1995, Formar niños productores de texto, Santiago de Chile, Dolmen.

Leontiev, A., 1978, Activity, consciousness, and personality, Englewood Cliffs, N. J, Prentice- Hall.

Vigotsky, L., 1978, Mind in society the development of higher psicological process, Cambridge, Mass., Harvard University, Press Cambridge.

____________ , 1988, Pensamiento y lenguaje, México, Quinto sol.

Unesco, 1996, "La formación del personal docente en un mundo en transformación", Perspectivas, Francia, vol. 26, núm. 3.

Published

2010-09-10

How to Cite

Patiño Garzón, L. (2010). The academic writing in University teachers formation. Revista Educación Y Pedagogía, 18(46), 125–133. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6940

Issue

Section

Artículos