The academic writing in University teachers formation
Keywords:
University teachers writing, forming of university teachersAbstract
This articles presents the partial results of a wider and more complex research project dedicated to enquire the processes of writing of university teachers. As this tries to unite an exercise of formation of teachers in a theoretical proposal, which results from the writing exercise, as a meter between pedagogical theory and practice, between the subject and the object of knowledge.
How to reference this article:
Patiño Garzón, Luceli, "La escritura académica en la formación del docente universitario", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVIII, núm. 46, (septiembre-diciembre), 2006, pp. 125-133.
Received: may 2006
Accepted: august 2006
Downloads
References
Carlino, P., 2001, "Hacerse cargo de la lectura y la escritura universitaria en las ciencias humanas y sociales", ponencia presentada en las Jornadas sobre lectura y escritura como prácticas académicas universitarias, Luján, Universidad de Luján, jun.
Dubois, M. E., 1990, "El factor olvidado en la formación de los maestros", Lectura y vida, Buenos Aires, año 11, núm. 4, pp. 32-35.
Jolibert, J., 1995, Formar niños productores de texto, Santiago de Chile, Dolmen.
Leontiev, A., 1978, Activity, consciousness, and personality, Englewood Cliffs, N. J, Prentice- Hall.
Vigotsky, L., 1978, Mind in society the development of higher psicological process, Cambridge, Mass., Harvard University, Press Cambridge.
____________ , 1988, Pensamiento y lenguaje, México, Quinto sol.
Unesco, 1996, "La formación del personal docente en un mundo en transformación", Perspectivas, Francia, vol. 26, núm. 3.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional