The implied meanings of education’s being-together

Authors

  • Carlos Skliar FLACSO

Keywords:

Cohabitation, conversation, discourse of the crisis, inclusive education

Abstract

This text is not just aimed at questioning traditional forms of thinking commonplaces in education, but rather at insisting on a question about cohabitation, about being together in educative institutions. This might be an odd or eccentric question in times when it seems to be that lack of communion, indolence, abandonment, and fear to everything that might (apparently) be strange, intrusive, weak, alien, indecipherable or unknowable are habitual behaviors.

 

|Abstract
= 2589 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 2498 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carlos Skliar, FLACSO

Ph.D. in Phonology. He did postdoctoral studies in Education (Federal University of Rio Grande do Sul, Brazil and University of Barcelona, ​​Spain). Director of the Education Area (FLACSO, Argentina). Latin American Faculty of Social Sciences, FLACSO, Buenos Aires. National Council for Scientific and Technological Research, CONICET, Argentina.

References

Bárcena, Fernando, 2009, “Aprendices del tiempo. La educación entre generaciones”, Revista Todavía, Buenos Aires, núm. 21, may., pp. 6-9.

Derrida, Jacques, 2007, Aprender (por fin) a vivir, Buenos Aires, Amorrortu.

García Molina, José, 2008, Imágenes de la distancia, Barcelona, Laertes.

Frigerio, Graciela, 2006, “Acerca de lo inenseñable”, en: Carlos Skliar y Graciela Frigerio, Huellas de Derrida. Ensayos pedagógicos no solicitados, Buenos Aires, Del Estante.

Larrosa, Jorge, 2006, “Una lengua para la conversación”, en: Jorge Larrosa y Carlos Skliar, coords., Entre pedagogía y literatura, Madrid, Buenos Aires, Miño y Dávila, pp. 25-40.

Lispector, Clarise, 2007, “Discurso de inauguración”, en: Para no olvidar. Crónicas y otros textos, Madrid, Siruela, pp. 12-28.

Mèlich, Joan-Carles, 2005, “La persistencia de la metamorfosis, Ensayo de una antropología pedagógica de la finitud”, Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVI, núm. 42, (mayo-julio), pp. 11-27.

Morey, Miguel, 2007, “De la conversación ideal. Decálogo provisional”, en: Pequeñas doctrinas de la soledad, México, Sexto Piso, pp. 413-440.

Nancy, Jean-Luc, 2007, La comunidad enfrentada, Buenos Aires, La Cebra.

Steiner, George y Cécile Ladjali, 2005, Elogio de la transmisión, Madrid, Siruela.

Unesco, Aprender a vivir juntos: ¿hemos fracasado? 46.a Conferencia Internacional de Educación de la Unesco, Ginebra, 5-8 de septiembre de 2001.

Published

2011-08-09

How to Cite

Skliar, C. (2011). The implied meanings of education’s being-together. Revista Educación Y Pedagogía, (56), 101–111. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/9824

Issue

Section

Artículos