Research in the Context of University Art Training Programs: the Practices and Forms of Recognition
Keywords:
Arts research, university research, arts education, regulation, evaluation of research in artsAbstract
To differentiate between the processes of creation that are characteristic of various art forms in light of the schemas of university research, is understood as
a challenge from the moment that the university, particularly the Colombian,
received training programs for artists. This article presents an overview of the
discussions on the subject in academic and political settings.
|Abstract = 107 veces
|
PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 61 veces|
Downloads
Download data is not yet available.
References
Unesco (2006). International Standard Classification of Education:
ISCED-1997. Recuperado de: http://www.uis.unesco.org/TEMPLATE/pdf/isced/ISCED_A.pdf
Downloads
Published
2016-03-29
How to Cite
Vélez Salazar, G. M. (2016). Research in the Context of University Art Training Programs: the Practices and Forms of Recognition. Artes La Revista, 12(19), 26–34. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/artesudea/article/view/26280
Issue
Section
Ponencias
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación. El trabajo permanecerá hasta [INDICAR DURACIÓN] desde su publicación bajo la licencia de atribución de Creative Commonsque permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.