Sports management: an area with challenges and a great future
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.efyd.v37n2a06Keywords:
sports administration, sports management, professional profile, professional trainingAbstract
Objective: to identify the formative needs and demands of the professional world of sports administration and management, seeking with it that their formation guarantees an increasingly efficient performance in the organizations of the sector. Methodology: the characterization data of the graduates of the Instituto de Educación Física de la Universidad de Antioquia {Physical Institute of the University of Antioquia} in socio-economics, labor and formation aspects were analyzed. In addition, a forum held at the institution, in which many experts on the matter participated was analyzed as well. Results: It is highlighted the need of competent physical educators in sports administration and management in the labor field. It was also noted that the role of graduates from the Institute has been gaining prominence in different organizations of the sector, transitioning from operational positions to executives and managers; leaving as possible lines of research to analyze the management of leaders on specific topics of the sports management such as, human resources, and user satisfaction in the entities they lead.
Downloads
References
Cardona Mejía, L., & Padierna Cardona, J. (2017). Administración y gestión de organizaciones deportivas. Medellín-Colombia: Ed. Universidad de Antioquia.
Fernandez Zapata, D. C., & Santos Hernandez, C. (2006). Investigación de mercados para cursos de educación continiada en la facultad de optometria de la Universidad de La Salle. Bogota.
Fernandez, C., & Santos, D. (2006). Investigación de Mercados para Cursos de Educación Continuada en La Facultad de Optometría de la Universidad de la Salle. Bogota.
Garzon, A. F. (2016). Caracterización del programa de educación continua del Instituto Universitario de Educación Física - Universidad de Antioquia. Medellín.
Krippendorff, K. (1990). Metodología de análisis de contenido. Barcelona: Paidos.
Martinez L., J. E., Lopez J., M. D., & Lopez G., P. C. (2007). Estudio de Mercados Acerca de Necesidades de Educación Continuada y Perfil Ocupacional del Egresado de Licenciatura en Educación Física de la Universidad de Antioquia. Medellín.
Paulo, M. J.-L.-L. (2007). Estudio de mercado acerca de las necesidades de Educación Continua. Obtenido de Viref: http://viref.udea.edu.co/contenido/pdf/098-estudio.pdf
REDU-EC. (2 de Octubre de 2017). Red Universitaria de educación continua. Obtenido de Red Universitaria de educación continua: http://www.rededucacioncontinua.cl/definicion-de-educacion-continua/
Rodriguez, M. S. (2017). Perfil profesional del dirigente deportivo regional: Valle del Cauca y Risaralda. Revista Interamericana de Investigación, Educación y Pedagogía, 85.
Vega, V. H. (1993). Mercadeo Básico . San Jose: Editorial universidad estatal a distancia .