Consideraciones sobre la investigación en bibliotecología y ciencias de la información
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.redin.26616Abstract
La actividad investigadora constituye una actividad básica del hombre, ya que le permite un mejor conocimiento de su entorno y de sí mismo y por lo tanto mejorar sus condiciones de vida. Esta actividad debe estar presente en la educación superior. La educación superior en sentido estricto es una síntesis que se constituye a partir de la investigación, la docencia y la proyección hacia la comunidad. La ausencia de uno de estos elementos implica una distorsión en el concepto de educación superior, distorsión que es más o menos grave, en la medida en que los elementos mencionados se encuentran total o parcialmente ausentes de la Universidad.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Revista Facultad de Ingeniería, Universidad de Antioquia is licensed under the Creative Commons Attribution BY-NC-SA 4.0 license. https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.en
You are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format
Adapt — remix, transform, and build upon the material
Under the following terms:
Attribution — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.
ShareAlike — If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.
The material published in the journal can be distributed, copied and exhibited by third parties if the respective credits are given to the journal. No commercial benefit can be obtained and derivative works must be under the same license terms as the original work.