Difficulties in motor learning, Physical Education and its problems in the Dominican Republic

Authors

  • Ángel Luis Durán Ministerio de Educación, República Dominicana. https://orcid.org/0000-0003-0944-2764
  • Cheyla Jazmín Fais Peña Ministerio de Educación, República Dominicana
  • Oniel Santiago Romero Ministerio de Educación, República Dominicana
  • Ramón Alfredo Rodríguez López Ministerio de Educación, República Dominicana

Keywords:

Motor learning, Physical education, Teacher training, School environment, Educational infraestructure, Discipline, Sedentary lifestyle

Abstract

The purpose of this essay is to make known which problems of Physical Education in the Dominican Republic create difficulties for the acquisition of motor learning by students, highlighting the need to generate significant changes within and outside the educational system. To this end, argumentative approaches were used that indicate that motor learning cannot be developed satisfactorily with the realities that teachers in the area face in their working life, recognizing that better pedagogical training, family integration and administrative changes by the teaching authorities are needed, which generate more facilities in the pedagogical processes and help students to express themselves physically and cognitively in an integral way. Each of the factors discussed highlights a different reality that the teacher lives, however, the final positions attempt to capture ideas of change and the search for professional, educational, and family improvements.

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Author Biographies

Ángel Luis Durán, Ministerio de Educación, República Dominicana.

Maestrante en Educación Física Integral, Licenciado en Educación Física, Diplomado en Tecnología Educativa, Diplomado en Neuro-Ética Aplicada a la Educación, Diplomado Nacional de Inducción a Docentes de Nuevo Ingreso del Sistema Educativo Público de la República Dominicana, Docente e Investigador del Ministerio de Educación de la República Dominicana.

Cheyla Jazmín Fais Peña, Ministerio de Educación, República Dominicana

Maestrante en Educación Física Integral, Licenciada en Educación Física, Diplomado en Tecnología Educativa, Diplomado en Neuro-Ética Aplicada a la Educación, Diplomado Nacional de Inducción a Docentes de Nuevo Ingreso del sistema educativo Público de la República Dominicana, Diplomado en Ingles por Inmersión del Ministerio de Educación Superior Ciencia y Tecnología, Docente e Investigadora del Ministerio de Educación de la República Dominicana.

Oniel Santiago Romero , Ministerio de Educación, República Dominicana

Maestrante en Educación Física Integral, Licenciado en Educación Física, Diplomado en Tecnología Educativa, Diplomado en Neuro-Ética Aplicada a la Educación, Diplomado Nacional de Inducción a Docentes de Nuevo Ingreso del Sistema Educativo Público de la República Dominicana, Docente e Investigador del Ministerio de Educación de la República Dominicana.

Ramón Alfredo Rodríguez López, Ministerio de Educación, República Dominicana

Maestrante en Educación Física Integral, Licenciado en Educación Física, Docente e Investigador del Ministerio de Educación de la República Dominicana.

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Published

2024-10-22

How to Cite

Durán, Ángel L., Fais Peña, C. J., Santiago Romero , O., & Rodríguez López, R. A. (2024). Difficulties in motor learning, Physical Education and its problems in the Dominican Republic. VIREF Revista De Educación Física, 13(3), 69–81. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/viref/article/view/353696