Art education and educational policies: minimization, deterritorialization and instrumentalization
Keywords:
Education policy, arts education, government, minimization, desterritorialization, instrumentationAbstract
This project relates educational policies to the processes of subjectivation, understood as modifying actions of oneself and of others, to see how they occur in artistic education and in what way they produce government actions, the latter understood as the relationship between knowledge and power through the rules and methods of reason itself. The analysis is carried out from the concepts of deterritorialization, minimization and instrumentalization
|Abstract = 161 veces
|
PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA)) = 186 veces|
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2015-09-12
How to Cite
Barragán Castrillón, B. (2015). Art education and educational policies: minimization, deterritorialization and instrumentalization. Artes La Revista, 10(17), 120–139. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/artesudea/article/view/24306
Issue
Section
Artículos de Investigación
License
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación. El trabajo permanecerá hasta [INDICAR DURACIÓN] desde su publicación bajo la licencia de atribución de Creative Commonsque permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.