LA EDUCACIÓN SOMÁTICA: UN MEDIO PARA DESARROLLAR EL POTENCIAL HUMANO

Authors

  • Julia Castro Carvajal Docente Universitaria
  • Marta Uribe Rodríguez Investigadora Universitaria

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3388

Abstract

Tfie somatics education: a way to develop the human potentialities. We present here, a practical and theoretical approach of an educative stream that is interested in developing the human potentialities whose starting point is a self awareness learning. Such approach concerns not only those involved in physical education.
|Abstract
= 4133 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 5226 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Julia Castro Carvajal, Docente Universitaria

Fisioterapeuta, Magister en Desarrollo educativo y social, docente e investigadora del Instituto de educación física de la Universidad de Antioquia.

 

 

Marta Uribe Rodríguez, Investigadora Universitaria

Sicóloga, practicante certificada del Método Feldenkrais, investigadora del Instituto de educación física de la Universidad de Antioquia.

References

1. Bone, Breath and Gesture. Practices of Embodyment. Edited by Don Hanlon Johnson, U.S.A, 1995.

2. Brown, Barbara. "Bioièedback: Implications for the Concepts of Mind and Conscioussness". Somatics, 1-4,4-11, 1978.

3. Feldenkrais, Moshe. Body & Mature Behavior. Internacional Universitespress INC, U.S.A, 1949.

4. Feldenkrais, Moshe. La dificultad de ver lo obvio. Paidós, Argentina.

5. Joly, Y. "La Recherche et la Practique du Corps Vécu: Un puint de vue, par la méthode Feldenkrais d'Education Somatique". En: Revue de L'Association pour la Recherche Qualitative. Vo. 10. Québec, 1996.

6. Maturana, H., Varela F. Tree of Knowledge: The Biological Roots of Human Understanting. New Sciencies Library, Boston, 1990.

Published

2010-01-18

How to Cite

Castro Carvajal, J., & Uribe Rodríguez, M. (2010). LA EDUCACIÓN SOMÁTICA: UN MEDIO PARA DESARROLLAR EL POTENCIAL HUMANO. Educación Física Y Deporte, 20(1), 31–43. https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3388

Issue

Section

Research articles