University of Antioquia Nursing Faculty: sixty years setting a path in the professional training
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.iee.6398Keywords:
Education, nursing; history.Abstract
A journey through the main contributions that the nursing school directors and then the Faculty deans have had in sixty years of professional training history is presented in this article.
Downloads
References
(1) Castañeda M, Gómez G. Directoras y Decanas Facultad de Enfermería [Póster]. Medellín; 2003.
(2) Gómez GE. Facultad de Enfermería: Hacia la profesionalización entre rupturas y cambios. En: Crónicas Universitarias. Medellín: Ed. Universidad de Antioquia; 2003. 149-159.
(3) Pérez L, Robledo N. Evaluación del plan de estudios 1950- 1980. Medellín: Ed. Universidad de Antioquia; 1981.
(4) Ramírez S, Zuluaga B, Jaramillo D, Gómez M, Restrepo M. Algo de historia. Medellín Universidad de Antioquia; 1985
(5) Restrepo, CM. Historia de la Facultad de Enfermería de la Universidad de Antioquia: Una Aproximación a la historia de la Enfermería en Antioquia. Medellín: Universidad de Antioquia; Octubre de 1997.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Derechos de propiedad / Direitos de Propriedade
English: If the article is accepted for publication, all copyright will be of exclusive property of Investigación y Educación en Enfermería. The text and the graphics included in the publication are exclusive responsibility of the authors and not necessarily reflect the thought of the Editorial Committee.
Español: Si el artículo es aprobado para publicación, todos los derechos son de propiedad de Investigación y Educación en Enfermería. El texto y las gráficas incluidas en la publicación son de exclusiva responsabilidad de los autores y no necesariamente refleja el pensamiento del Comité Editorial.
Português: Se o artigo for aceito para publicação, todos os direitos autorais serão de propriedade exclusiva de Investigación y Educación en Enfermería. O texto e os gráficos incluídos na publicação são de responsabilidade exclusiva dos autores e não refletem necessariamente o pensamento do Comitê Editorial.