The Training of Discursive Readers Subjects in the Postdevelopment Era
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.lyl.n77a16Keywords:
training, reader-discursive subject, postdevelopment, techniqueAbstract
This study reflected on the meaning and implications of the formation of discursive reader subjects in post development, based on the revision of the theoretical and conceptual aspects treated in the framework of the Inter-Institutional Doctorate in Education (DIE) of the Francisco José de Caldas District University, in the emphasis of Language and Education and the Research Line Didactics on Language and Mathematics.
Downloads
References
Alejos García, J. (2006). Identidad y alteridad en Bajtín. Acta poética, 27 (1), 45-61. Recuperado de http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0185-30822006000100004&lng=es&tlng=es
Bajtín, M. (1982). Estética de la creación verbal. Buenos Aires: Siglo XXI Editores.
Bajtín, M. (2003). Problemas de la poética de Dostoievski. México: Fondo de Cultura Económica.
Butler, J. (2002). Cuerpos que importan. Sobre los límites materiales y discursivos del sexo. México: Paidós.
Calderón, D., Soler S., Borja, M., et al. (2014). Referentes curriculares con incorporación de tecnologías para la formación del profesorado de lenguaje y comunicación en y para la diversidad, 2, Serie Investigaciones. Bogotá: Universidad Distrital Francisco José de Caldas.
Cárdenas, A. (2019). Lenguaje, Sujeto y formación. Bogotá: Universidad Pedagógica Nacional.
CERLALC (2017). Colombia, un país de lectores. Recuperado de http://www.mincultura.gov.co/sitios/descargas/IGMC%20Capitulo%202.pdf
Chul Han, B. (2018). Hiperculturalidad. Barcelona: Herder.
Escobar, A. (2014). Sentipensar con la tierra: Nuevas lecturas sobre desarrollo, territorio y diferencia. Medellín: UNAULA.
Gadamer, H.-G. (2012). Verdad y método. Salamanca: Ediciones Sígueme.
Heidegger, M. (1994). La pregunta por la técnica. [Traducción de Eustaquio Barjau]. En Heidegger, M., Conferencias y artículos, (pp. 9-37). Barcelona: Ediciones del Serbal.
Ibáñez, A. & Aguirre, N. (2013). Buen vivir/vivir bien. Una utopía desde el sur. Bogotá: Ediciones Desde Abajo.
Marcuse, H. (1968). El hombre unidimensional. Barcelona: Seix Barral S.A.
MEN (2017) Plan Nacional de Lectura y Escritura. (PNLE). Recuperado de https://www.mineducacion.gov.co/1759/w3-article-325394.html
Mumford, L. (1957) Arte y técnica. Buenos Aires: Editorial Nueva Visión.
Olivé, L. (2000). El Bien, el Mal y la Razón. Facetas de la ciencia y la tecnología. México: Paidós-UNAM.
Ríos Acevedo, C. (1995). Un Acercamiento al concepto de formación en Gadamer. En Revista Educación y Pedagogía, 14 y 15. Universidad de Antioquia.
Sennett, R. (2009). El Artesano. Barcelona: Anagrama.
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Lingüística y Literatura
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Creative Commons by-nc-sa
Those authors who have publications with this journal, accept the following terms:
1. The journal is the owner of the copyright of the articles, which will be simultaneously subject to the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License. that allows third parties to share the work provided its author is indicated and its first publication in this journal.
2. The authors may adopt other agreements of non-exclusive license of distribution of the version of the published work (e.g., deposit it in an institutional telematic file or publish it in a monographic volume) provided that the initial publication in this journal is indicated.
3. Authors are allowed and recommended to disseminate their work via the Internet (e.g. in institutional telematic files or on their website) before and during the submission process, which can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.