Judging normality, not abnormality. Policies and lack of policies in relation to differencesin education

Authors

  • Carlos Skliar

Keywords:

Educational arguments, normality, abnormality, integration

Abstract

In this text the matter of educational integration, its arguments, and lack of arguments, is undertaken . An emphasis ís made on the argurnent that integration fosters a change in other educational arguments (for example, the argurnent of completeness of the future, the explicatory logic, and the normality and the difference) or if, simply, acts as an argurnent that supports a kind of "brutish" institution.

How to reference this article:

SKLIAR, Carlos, "Poner en tela de juicio la normalidad, no la anormalidad. Políticas y falta de políticas en relación con las diferencias en educación", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, Vol. XVH, N.° 41, (enero-abril), 2005, pp. 11-22.

Received: september 2004

Accepted: march 2005

|Abstract
= 8428 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 7994 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Carlos Skliar

profesor del Departamento de Estudios Especializados, del Programa de Posgraduación de la Universidad Federal de Rio Grande do Sul, Porto Alegre, Brasil e Investigador del Área de Educación de la Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales, Flacso, Argentina. Ha sido investigador invitado del Consejo Nacional de Investigaciones de Italia y del Consejo Nacional de Investigaciones Científicas y Tecnológicas del Brasil y profesor visitante de la Universidad Metropolitana de Santiago de Chile, de la Universidad Pedagógica de Colombia y de la Universidad de Barcelona.

References

BAUDRILLARD, Jean y GUILLAUME, Marc, 2000, Figuras de la alteridad, México, Taurus.

BHABHA, Homii, 1994, The location of Culture, London, Routledge [Hay edición en español: El lugar de la cultura, Buenos Aires, Manantial, 2002.

DERRIDA, Jacques. Anne Duforurmantelle invite Jacques Derrida á repondré De l'hospitalité, París, Calmann-Lévy, 1997 [Hay versión en español: De la hospitalidad, Buenos Aires, Ediciones de la Flor, 2001].

DERRIDA, Jacques y ROUDINESCO, Elizabeth, 2003, "Escoger su herencia", en: Y mañana qué..., México, Fondo de Cultura Económica.

FERRATER MORA, José, 1970, Diccionario de filosofía abreviado, Buenos Aires, Editorial Sudamericana.

FOUCAULT, Michel, 2000, Los anormales, México, Fondo de Cultura Económica.

LARROSA, Jorge, 2002, "El arte de la conversación. Epílogo", en: SKLIAR, Carlos, ¿Y si el otro no estuviera ahí? Notas para una pedagogía (improbable) de la diferencia, Buenos Aires, Miño y Dávila.

LÉVINAS, Emanuel, 2001, Ética e infinito, Madrid, La balsa de la Medusa.

NIETZSCHE, Friederich, 2001, Todos los aforismos, Buenos Aires, Leviatán.

RANCIÉRE, Jacques, 2003, El maestro ignorante, Barcelona, Editorial Laertes.

SKLIAR, Carlos, 2002, ¿Y si el otro no estuviera ahí? Notas para una pedagogía (improbable) de la diferencia, Buenos Aires, Miño y Dávila.

SKLIAR, Carlos, 2002, La futilidad de la explicación, la lección de los poetas y los laberintos de una pedagogía pesimista. Notas acerca del Maestro Ignorante de Jacques Ranciére. Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Colombia, v. XV, n. 36, p. 69-82, 2003.

Published

2009-11-06

How to Cite

Skliar, C. (2009). Judging normality, not abnormality. Policies and lack of policies in relation to differencesin education. Revista Educación Y Pedagogía, 17(41), 11–22. Retrieved from https://revistas.udea.edu.co/index.php/revistaeyp/article/view/6024