Judging normality, not abnormality. Policies and lack of policies in relation to differencesin education
Keywords:
Educational arguments, normality, abnormality, integrationAbstract
In this text the matter of educational integration, its arguments, and lack of arguments, is undertaken . An emphasis ís made on the argurnent that integration fosters a change in other educational arguments (for example, the argurnent of completeness of the future, the explicatory logic, and the normality and the difference) or if, simply, acts as an argurnent that supports a kind of "brutish" institution.
How to reference this article:
SKLIAR, Carlos, "Poner en tela de juicio la normalidad, no la anormalidad. Políticas y falta de políticas en relación con las diferencias en educación", Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, Vol. XVH, N.° 41, (enero-abril), 2005, pp. 11-22.
Received: september 2004
Accepted: march 2005
Downloads
References
BAUDRILLARD, Jean y GUILLAUME, Marc, 2000, Figuras de la alteridad, México, Taurus.
BHABHA, Homii, 1994, The location of Culture, London, Routledge [Hay edición en español: El lugar de la cultura, Buenos Aires, Manantial, 2002.
DERRIDA, Jacques. Anne Duforurmantelle invite Jacques Derrida á repondré De l'hospitalité, París, Calmann-Lévy, 1997 [Hay versión en español: De la hospitalidad, Buenos Aires, Ediciones de la Flor, 2001].
DERRIDA, Jacques y ROUDINESCO, Elizabeth, 2003, "Escoger su herencia", en: Y mañana qué..., México, Fondo de Cultura Económica.
FERRATER MORA, José, 1970, Diccionario de filosofía abreviado, Buenos Aires, Editorial Sudamericana.
FOUCAULT, Michel, 2000, Los anormales, México, Fondo de Cultura Económica.
LARROSA, Jorge, 2002, "El arte de la conversación. Epílogo", en: SKLIAR, Carlos, ¿Y si el otro no estuviera ahí? Notas para una pedagogía (improbable) de la diferencia, Buenos Aires, Miño y Dávila.
LÉVINAS, Emanuel, 2001, Ética e infinito, Madrid, La balsa de la Medusa.
NIETZSCHE, Friederich, 2001, Todos los aforismos, Buenos Aires, Leviatán.
RANCIÉRE, Jacques, 2003, El maestro ignorante, Barcelona, Editorial Laertes.
SKLIAR, Carlos, 2002, ¿Y si el otro no estuviera ahí? Notas para una pedagogía (improbable) de la diferencia, Buenos Aires, Miño y Dávila.
SKLIAR, Carlos, 2002, La futilidad de la explicación, la lección de los poetas y los laberintos de una pedagogía pesimista. Notas acerca del Maestro Ignorante de Jacques Ranciére. Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Colombia, v. XV, n. 36, p. 69-82, 2003.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional