Hooks, Bell. (2003). Comunidad de aprendizaje: Una pedagogía de la Esperanza. New York: Routledge*
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.12009Abstract
La más reciente contribución de Bell Hooks a la educación y a la pedagogía, Comunidad de Aprendizaje, ofrece un conjunto de ensayos dirigidos a explicar cómo lograr una pedagogía que cree una comunidad genuina de personas que se sientan libres y con optimismo para la construcción de futuro. Ella insiste en que tal comunidad debe estar centrada en una pedagogía orientada hacia el antirracismo y el pensamiento crítico, que afirma que el mundo puede cambiar hacia lo mejor, como de hecho ha ocurrido en el pasado. Leer Comunidad de Aprendizaje es un ejercicio intelectual que puede conducir a una benéfica autocrítica tanto como a cambios para corregir situaciones pedagógicas. Si bien algunos de los capítulos parecen artículos de revistas que distraen un poco del panorama general, otros deben ser digeridos y asimilados por los maestros y por los maestros de los maestros y por todos aquellos que buscan la justicia social desde cualquier campo.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who have publications in this Journal accept the following terms:
- The content of each article is the responsibility of its authors
- The author(s) preserve(s) the moral rights over the article and transfer(s) the patrimonial rights to the University of Antioquia, which can publish it or distribute electronic copies, as well as include it in indexing services, directories or national and international Open Access data bases, under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND).
- The author(s) should sign a declaration of transfer of economic rights to the University of Antioquia, after the acceptance of the manuscript.
- Authors are allowed and advised to disseminate their work through the Internet (eg, institutional telematic archives or their website) before and during the submission process. That can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.
- The author(s) has (have) the responsibility to arrange and get the necessary permissions to reproduce any material protected by copyright.

