Justicia económica y justicia educativa: más allá de la retórica del "alivio de la pobreza" y el "mejoramiento de la calidad de la educación"
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.12209Abstract
La retórica mundial sobre el Alivio de la Pobreza, por un lado, y sobre el Mejoramiento de la Calidad de la Educación, por otro, ha llegado a un nivel de agotamiento, por su reiteración y por su ineficacia sobre la realidad. Los progresos en ambos frentes (estrechamente inter-relacionados, como sabemos) son nulos o reconocidamente "modestos", a pesar de las políticas de ajuste estructural, las políticas sociales compensatorias (destinadas a aliviar el sufrimiento humano ocasionado por dichos ajustes) y las reformas educativas ensayadas a lo largo de las dos últimas décadas por los gobiernos de los "países en desarrollo", con asesoría y préstamos internacionales.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who have publications in this Journal accept the following terms:
- The content of each article is the responsibility of its authors
- The author(s) preserve(s) the moral rights over the article and transfer(s) the patrimonial rights to the University of Antioquia, which can publish it or distribute electronic copies, as well as include it in indexing services, directories or national and international Open Access data bases, under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND).
- The author(s) should sign a declaration of transfer of economic rights to the University of Antioquia, after the acceptance of the manuscript.
- Authors are allowed and advised to disseminate their work through the Internet (eg, institutional telematic archives or their website) before and during the submission process. That can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.
- The author(s) has (have) the responsibility to arrange and get the necessary permissions to reproduce any material protected by copyright.

