Book review. Francisco Mora. Neuroeducación y lectura: de la emoción a la comprensión de las palabras. Alianza Editorial, 211 p.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.rp.e349645

Keywords:

neuroscience, language, learning, reading, writing, brain

Abstract

This text is a critical and argumentative reflection on the work proposed by Francisco Mora in 2020, who analyzes in a narrative, descriptive and scientific way the progress of reading in children through neuroeducation. A simple way to reach interested parties, teachers and scholars in the field of language acquisition and development.

|Abstract
= 1179 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 596 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Yureiny Ducuara González, Universidad del Quindío

Licenciada en Español y Literatura, magíster en Investigación en Educación, doctoranda en Letras en A Universidade de Santa Cruz do Sul (unis).

References

Dehaene, S. (2009). Os neuronios da leitura: como a ciéncia explica a nossa capacidade de leer. Penso Editora.

Dehaene, S. (2015). Aprender a leer. De las ciencias cognitivas al aula. Siglo Veintiuno Editores.

ICFES (2018). Resumen Ejecutivo pisa 2018 [documento en línea]. Recuperado de https://bit.ly/2TSJRCf.

Larrosa Bondía, J. (2002). Notas sobre a experiência e o saber de experiência. Revista Brasileira de Educação, 20-28.

Mora, F. (2020). Neuroeducación y lectura: de la emoción a las comprensión de las palabras. Alianza Editorial.

Morais, J. (2019). O que faz a diferença entre a linguagem rica e a linguagem pobre? Signo, 44(81), 2-21.

Published

2023-09-06

How to Cite

Ducuara González, Y. (2023). Book review. Francisco Mora. Neuroeducación y lectura: de la emoción a la comprensión de las palabras. Alianza Editorial, 211 p. Revista De Psicología Universidad De Antioquia, 15(1). https://doi.org/10.17533/udea.rp.e349645

Issue

Section

Reseña