Levels of reasoning of van hiele in teaching the notion of convergence of a series and the factorial analysis of multiple correspondences. Research report
Keywords:
Teaching of mathematics, teaching of the notion of convergence of a series, Multiple Correspondence of Factorial AnalysisAbstract
This investigation validated the Multiple Correspondences of Factorial Analysis as more adequate and fine method of statistic analysis than the Cluster Analysis, alternative to be used in the studies on the application of the Van Hiele Model, particularly for the teaching of the notion of convergence of a series in mathematics.
How to reference this article:
JARAMILLO LÓPEZ, Carlos Mario y CEBALLOS URREGO, Leonardo, “Los niveles de razonamiento de Van Hiele en la enseñanza de la noción de convergencia de una serie y el análisis factorial de correspondencias múltiples. Informe de investigación”, Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. XVII, núm. 43, (septiembre-diciembre), 2005, pp. 143-147.
Received: september 2005
Accepted: december 2005
Downloads
References
CAMPILLO HERRERO, P. y PÉREZ CARRERAS, P., 1998, “La noción de continuidad desde la óptica de los niveles de Van Hiele”, Divulgaciones Matemáticas, vol. 6, núm. 1, pp. 69-80.
DE LA TORRE, A. y PÉREZ CARRERAS, P., 2000, La modelización del espacio y del tiempo, Tesis doctoral, Valencia, Universidad Politécnica de Valencia.
ESTEBAN, PEDRO V., 2000, Estudio comparativo del concepto de aproximación local vía el Modelo de Van Hiele, Tesis doctoral, Valencia, Universidad Politécnica de Valencia.
JARAMILLO, C. M., 2000, La noción de convergencia de una serie desde la óptica de los niveles de Van Hiele, Tesis doctoral, Valencia, Universidad Politécnica de Valencia.
LAND, J. E.,1991, Appropriateness of the Van Hiele Model for describing Students’ Cognitive Processes on Algebra Tasks as typified by College Students’ learning of Functions (Mathematics Functions), Boston, Boston University.
LLORENS, JOSÉ LUIS, 1994, Aplicación del Modelo de Van Hiele al concepto de aproximación local, Tesis Doctoral, Valencia, Universidad Politécnica de Valencia.
NAVARRO DOMÍNGUEZ, A., 2002, Un estudio de la convergencia encuadrada en el modelo de van Hiele y su correspondiente propuesta metodológica, Tesis doctoral, Sevilla.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional