Uni and Pluri: Between Education, Citizenship and Culture
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.19.1.01Abstract
Downloads
References
Betancur, D., Vásquez Yepes, V., & Vanegas Hurtado, E. (2018). Una experiencia de formación inicial de maestros de lenguaje alrededor de la lectura y la escritura como prácticas socioculturales. Uni-pluriversidad, 18(1), 25-35. doi:https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.1.03
Domicó-Murillo, N. (2019). Guardianas de la sabiduría: Pedagogía de los cantos ancestrales del pueblo Embera Eyábida. Uni-pluriversidad, 19(1), 57-71. doi:10.17533/udea.unipluri.19.1.04
Jaramillo, R. (2017). La calidad en la educación superior colombiana:¿léxicos de deshumanización?. Uni-pluriversidad, 16(2), 88-96. Recuperado de https://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/unip/article/view/328316
Llano, F., & Chavarro, C. (2017). Pedagogía y ciudad: De las representaciones urbanas a la enseñanza de la ciudad en las Ciencias Sociales. Uni-pluriversidad, 17(1), 39-49. Recuperado de https://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/unip/article/view/329385/20785916
López Dávila, C. (2016). Un modelo de investigación orientado a la implementación de programas estructurados en ambientes virtuales de aprendizaje. Uni-pluriversidad, 15(2), 61-73. Recuperado de http://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/unip/article/view/26823
Mesa Arango, A. J., Romero Reyes, L., & Vásquez Sánchez, F. M. (2015). Modelos ejemplares y formación ciudadana. El caso de los estudiantes de la Institución Educativa Antonio Roldán Betancur del municipio de Necoclí, Antioquia. Uni-pluriversidad, 15(1), 65-75.
Mesa-Arango, A.; Paz-Palacio, N. y Giraldo-Gil, M.R. (2019). Competencias ciudadanas y autoridad en El Carmen del Darién: un estudio de caso en una institución escolar. Uni-pluriversidad, 19(1), 33-55. doi: 10.17533/udea.unipluri.19.1.03
Pérez Guzmán, J. (2018). La formación de maestros para la enseñanza del lenguaje como práctica social. Uni-pluriversidad, 18(1), 36-46. doi:https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.1.04
Piñero Aguiar, E. (2019). Asimetrías y diversidad en las relaciones naturaleza-cultura: una reflexión en torno a la modernidad occidental. Uni-pluriversidad, 19(1), 72-86. doi:10.17533/udea.unipluri.19.1.05
Quintero Rodríguez, D. y Zamora, N. (2017). Una aproximación al concepto de apropiación social del conocimiento: desde los conocimientos tradicionales de las comunidades afrocolombianas e indígenas. Uni-pluriversidad, 17(1), 50-58.
Ruiz Vanegas, H., & Duarte Lopez, F. (2017). Un ejercicio de ruptura en la construcción del currículo en la Educación Superior. Caso Universidad Piloto de Colombia. Uni-pluriversidad, 17(2), 88-101. Recuperado de https://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/unip/article/view/334015
Toledo Lara, G.E. (2019). De Bolonia a España: constataciones y consideraciones sobre la reforma universitaria. Uni-pluriversidad, 19(1), 14-32. doi: 10.17533/udea.unipluri.19.1.02
Vargas Castro, E. (2015). Germina un nuevo orden de conocimiento para gestionar la formación de ingenieros civiles. Uni-pluriversidad, 15(2), 85-96. Recuperado de http://aprendeenlinea.udea.edu.co/revistas/index.php/unip/article/view/26825
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who have publications in this Journal accept the following terms:
- The content of each article is the responsibility of its authors
- The author(s) preserve(s) the moral rights over the article and transfer(s) the patrimonial rights to the University of Antioquia, which can publish it or distribute electronic copies, as well as include it in indexing services, directories or national and international Open Access data bases, under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND).
- The author(s) should sign a declaration of transfer of economic rights to the University of Antioquia, after the acceptance of the manuscript.
- Authors are allowed and advised to disseminate their work through the Internet (eg, institutional telematic archives or their website) before and during the submission process. That can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.
- The author(s) has (have) the responsibility to arrange and get the necessary permissions to reproduce any material protected by copyright.