Towards the Consolidation of an International Trajectory for Uni-pluriversidad
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.2.01Downloads
References
Amado, J.O y D´Liberis, M. (2018). Soberanía territorial y ejercicio del poder sobre la ciudad. Huellas de la dictadura cívico militar argentina (1976-1983) en la trama urbana y social de la Región Metropolitana de Buenos Aires. Uni-pluriversidad, 18(2). https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.2.03
Balaguera, D. y Gómez, L. (2018). El Laboratorio en la enseñanza de la fisiología: narraciones de los estudiantes de Medicina Veterinaria. Uni-pluriversidad, 18(2), https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.2.04
Betancur, D., Vásquez Yepes, V., & Vanegas Hurtado, E. (2018). Una experiencia de formación inicial de maestros de lenguaje alrededor de la lectura y la escritura como prácticas socioculturales. Uni-pluriversidad, 18(1), 25-35. doi:https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.1.03
Carmona-Mesa, J., Flores Salazar, J., & Villa-Ochoa, J. (2018). Uso de calculadoras simples y videojuegos en un curso de formación de profesores. Uni-pluriversidad, 18(1), 13-24. doi:https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.1.02
Castrillón-Yepes, A. (2018). Reseña: Articulación entre la matemática y el campo de acción de la Ingeniería de Diseño de Producto. Aportes de la modelación matemática. Uni-pluriversidad, 18(2). https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.2.08
Conti, K. C.; Starling, C.; y Torisu, E. M.(2018). Narrativas de recém-doutores no magistério superior. Uni-pluriversidad, 18(2). https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.2.02
Cristovão; N. L.L; Alencar, E. S.; y Barros, R. A (2018). Práticas formativas de professores dos anos iniciais do ensino Fundamental no grupo práticas pedagógicas em rede (PPR). Uni-pluriversidad, 18(2). https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.2.07
Hugo, D., Olavegogeasoechea, M., Orlandini, L., Salica, M., & Ávila, S. (2014). Investigar e innovar la formación CTS inicial de profesores de ciencias aplicando una secuencia de enseñanza-aprendizaje sobre las decisiones tecnológicas. Uni-pluriversidad, 14(2), 72-80.
Pereira, P. S.; Nogueira, K. F. P; y Jorge, N. M. (2018).Parcerias Universidade - Escola estabelecidas no processo formativo propiciado pelo Programa Observatório da Educação (OBEDUC). Uni-pluriversidad, 18(2). https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.2.05
Pisa Carnio, M., & Pacheco de Carvalho, W. (2014). O tratamento de questões sociocientíficas na formação de professores de ciências: possibilidades e desafios nas vozes dos licenciandos. Uni-pluriversidad, 14(2), 63-71.
Richit, A. (2015). Formação de Professores em Tecnologias Digitais: desdobramentos nas práticas escolares em face do Programa Um Computador por Aluno. Uni-pluriversidad, 14(3), 81-93.
Pérez Guzmán, J. (2018). La formación de maestros para la enseñanza del lenguaje como práctica social. Uni-pluriversidad, 18(1), 36-46. doi:https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.1.04
Tobón Marulanda, F., & López Giraldo, L. (2010). Percepciones de estudiantes de Química Farmacéutica de la Universidad de Antioquia acerca de las Prácticas Académicas. Uni-pluriversidad, 9(3), 1-15
Zabalegui, M. F y Fabro, A. P (2018). Concepciones epistemológicas y didácticas de estudiantes avanzados del profesorado de educación primaria rural, en la provincia de Entre Ríos, Argentina. Uni-pluriversidad, 18(2). https://doi.org/10.17533/udea.unipluri.18.2.06
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who have publications in this Journal accept the following terms:
- The content of each article is the responsibility of its authors
- The author(s) preserve(s) the moral rights over the article and transfer(s) the patrimonial rights to the University of Antioquia, which can publish it or distribute electronic copies, as well as include it in indexing services, directories or national and international Open Access data bases, under the Creative Commons Attribution License (CC BY-NC-ND).
- The author(s) should sign a declaration of transfer of economic rights to the University of Antioquia, after the acceptance of the manuscript.
- Authors are allowed and advised to disseminate their work through the Internet (eg, institutional telematic archives or their website) before and during the submission process. That can produce interesting exchanges and increase citations of the published work.
- The author(s) has (have) the responsibility to arrange and get the necessary permissions to reproduce any material protected by copyright.

