La autoridad: eje de la acción-reflexión del practicante docente
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.efyd.2045Keywords:
Authority, teacher-pupíl relation, strategíes, autonornic, influence, norm, sanction, stimulation, practice.Abstract
It's presented the second port of the systematization result: Practice knowledge of Pedagogic Project on Malta and Pilsen elemental sch ools 1996-1997 analyzing the way that guided pedagogic action and its corn p onents- teacher-pupil relation, method, arranging, of the class, motivatiori strategies, and evaluatioritaking as transversal guide of reflection the management that teaching practican does with the authority in leading the class, taking into account the internat and externa! influences that motivated the meaningful changes in pedagogical action . Systematization was did it in order to understand and to cornrnunicate this experiences to the students who start their practice and live this process on the authority rnanagement in theclassroom.Downloads
References
1. Barnechea, M.; González, E. y Morgan. y Cómo Lo Hace? Propuesta de método de sistematización. Lima: taller permanente de sistematización CEAAL-, 1992.
2. Lamour, H. Manual para la Enseñanza de la Educación Física. Barcelona: Editorial Paidos, 1991, 332 págs.
3. Nash, P Libertad y autoridad en la educación. México, O.F.: Editorial Pax-México, 1968, 373 págs. Segregación Competentes Mixto.
4. Sáenz- López, P. La educación física y su didáctica. Sevilla: Editorial Deportiva, S. L. 1997, 230 págs.
5. Savater, F. El valor de educar. Barcelona: Editorial Ariel S.A., 1997, 222 págs.
6. Zapata, Vladimir. El papel significativo de la autoridad en los hijos y los alumnos en pedagogía y motricidad humana. Universidad de Antioquía, 1974.