Comparación entre la práctica aleatoria y la práctica por bloques en dos fundamentos técnicos del fútbol en niños de 6 a 8 años
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.efyd.2056Keywords:
Aleatory practice, block practice, sport techniques.Abstract
The intention of the present stud io is to com pare aleatory practice with block practice, using rwo specific soccer skills during the teaching-learning process of sport techniques. Results of th is srud ío show sorne advantage of the aleatory practice over the block practice.Downloads
References
1. Antón et al. Entrenamiento Deportivo en la Edad Escolar. Málaga: Unisport. 1989.
2. Banyard, P. Introducción a los Procesos Cognitivos. Barcelona: Ariel, S. A. 1995.
3. Bortoli, Laura y Robazza, Claudia. Teoría Dcllo Schema de Apprendimento Motorio. L' apprendimento della técnica. Implicazioni didattiche della teoría dello schema. En: Revista di Cultura Sportiva Sds. No 21, 1991. p.63-70.
4. Famose, J P. Aprendizaje Motor y Dificultad de la Tarea. Barcelona: Paidotribo. 1992.
5. Grosser, Manfred y Neumaier, August. Técnicas de Entrenamiento: Teoría y Práctica de los Deportes. Barcelona: Martinez Roca. 1986.
6. Manno, P. Fundamentos del entrenamiento Deportivo. Barcelona. Paidotribo, 1991.
7. Meinel, Kurt. Didáctica del Movimiento. La Habana: Orbe. 1977.
8. Oña, Antonio. Comportamiento Motor: Bases Psicológicas del Movimiento Humano. Granada. Servicio de Publicaciones de la Universidad de Granada. 1994.
9. Rigal, Robert. Motricidad Humana. Fundamentos y Aplicaciones Pedagógicas. Madrid: Pila Teleña. 1987.
10. Schmidt, Richard. Motor Learning and Performance: From principIes to practice. Champaign, Illinois: Human Kinetic Books. 1991.
11. Shea, J.B. and Mürgan, L.D. ContextuaI interference Effects on the Acquisition, Retention and Transfer of a Motor Skill. 1979. En: Schmidt, Richard. Motor Learning and Performance. From principles to practice. Champaign, Illinois: Human Kinetic Books. 1991.
12. Weineck, J. Entrenamiento Óptimo. Barcelona: Hispano-Europea. 1988.