Pensar las prácticas de formación de profesores en Educación Física
DOI:
https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3093Keywords:
Curriculum / curriculum practices / critique history / critique epistemologyAbstract
To undertake extensive questions appearing in definition process about acting of professional teaching on Physical Education develop, it would describe curricular proposal listed in studio planes or develop problems caused in its execution. Inversely, a conjoint of consideration it plans here that necessary accompanies curricular process on formation experience. On the final, it considers reflexion elements that the collective of La Pampa Superior Institute of Physical Education teachers have produced for curricular change at last 90´s and it is still on changing period.Downloads
References
1. Davini, M. Cristina. La formación docente en cuestión: política y pedagogía. Buenos Aires: Paidós, 1995.
2 De Alba, Alicia. Currículum: crisis, mito y perspectivas. Buenos Aires: Miño y Dávila, 1998.
3. Isef de La Pampa. Proyecto curricular institucional. 1999.
4. Rozengardt, Rodolfo. “La Educación Física en los escenarios de la transformación educativa: ¿nuevas prácticas o nuevos discursos?”. En: Lecturas, revista digital, www.efdeportes.com, año 4, Nº 17, diciembre, 1999.
5. Salgueiro, Ana María, Saber docente y práctica cotidiana, Barcelona, Octaedro, 1998.
6. Samaja, Juan. Metodología y epistemología. Buenos Aires: EUDEBA, 1994.
7. Souto, Marta. Prólogo, en La formación de formadores, de Jacky Beillerot, Buenos Aires: Novedades educativas. Colección Formación de formadores, 1996.
8. Terigi, Flavia. Currículum, itinerarios para aprehender un territorio. Buenos Aires: Santillana, 1999.