Pensar las prácticas de formación de profesores en Educación Física

Authors

  • Rodolfo Rozengardt Docente Universitario

DOI:

https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3093

Keywords:

Curriculum / curriculum practices / critique history / critique epistemology

Abstract

To undertake extensive questions appearing in definition process about acting of professional teaching on Physical Education develop, it would describe curricular proposal listed in studio planes or develop problems caused in its execution. Inversely, a conjoint of consideration it plans here that necessary accompanies curricular process on formation experience. On the final, it considers reflexion elements that the collective of La Pampa Superior Institute of Physical Education teachers have produced for curricular change at last 90´s and it is still on changing period.
|Abstract
= 382 veces | PDF (ESPAÑOL (ESPAÑA))
= 166 veces|

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Rodolfo Rozengardt, Docente Universitario

Profesor y licenciado en Educación Física, Maestrando en Metodología de la Investigación Científica. Instituto Superior de Educación Física Ciudad de General Pico, La Pampa, (Argentina),

 

 

References

1. Davini, M. Cristina. La formación docente en cuestión: política y pedagogía. Buenos Aires: Paidós, 1995.

2 De Alba, Alicia. Currículum: crisis, mito y perspectivas. Buenos Aires: Miño y Dávila, 1998.

3. Isef de La Pampa. Proyecto curricular institucional. 1999.

4. Rozengardt, Rodolfo. “La Educación Física en los escenarios de la transformación educativa: ¿nuevas prácticas o nuevos discursos?”. En: Lecturas, revista digital, www.efdeportes.com, año 4, Nº 17, diciembre, 1999.

5. Salgueiro, Ana María, Saber docente y práctica cotidiana, Barcelona, Octaedro, 1998.

6. Samaja, Juan. Metodología y epistemología. Buenos Aires: EUDEBA, 1994.

7. Souto, Marta. Prólogo, en La formación de formadores, de Jacky Beillerot, Buenos Aires: Novedades educativas. Colección Formación de formadores, 1996.

8. Terigi, Flavia. Currículum, itinerarios para aprehender un territorio. Buenos Aires: Santillana, 1999.

Published

2009-11-29

How to Cite

Rozengardt, R. (2009). Pensar las prácticas de formación de profesores en Educación Física. Educación Física Y Deporte, 25(2), 81–92. https://doi.org/10.17533/udea.efyd.3093

Issue

Section

Research articles